Co jest dobre dla naszego serca?

Czasem gubimy się w przepisach na zdrową dietę i zaleceniach, co można jeść, a czego nie. Może przyda się nam lista 10 produktów spożywczych, które powinny stać się stałym punktem w naszym jadłospisie, szczególnie jeżeli zależy nam na zdrowym sercu.

 

 

 

 

 

Ryby

 

Najlepiej sięgać po te, które zawierają duże ilości przyjaznych sercu kwasów tłuszczowych Omega 3. Są wśród nich: tuńczyk, łosoś i sardynki. Omega 3 zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób serca, pomaga obniżyć ciśnienie krwi oraz LDL – zły cholesterol, a tym samym dostarcza organizmowi HDL – dobrego cholesterolu.

Ryby są cenione przez lekarzy i dietetyków, bo są bogate w wapń, a także magnez, żelazo, fosfor, potas, cynk i witaminę B.

 

Otręby, płatki owsiane

 

To kolejne źródło błonnika, dzięki któremu zwalczamy zły cholesterol, a przy tym podstawa pożywnego śniadania. Można je jeść na wiele sposobów: na słono lub słodko. Mają zbawienny wpływ na nasz układ pokarmowy, świetnie wpływają na pracę jelit, bardzo poprawiają przemianę materii i oczyszczają ciało z toksyn.

 

Fasola

 

Czarna, biała, czerwona, żółta – wszystkie rodzaje fasoli zawierają ogromne ilości błonnika, który pomaga obniżyć poziom cholesterolu. Wszystkie odmiany zawierają też dużo białka, fosforu i potasu. Ponadto, w przeciwieństwie do grochu fasola nie zawiera sodu.

 

Soja

 

Można ją jeść w postaci fasolek czy mleka sojowego, w zupie, w dodatkach do sałatek czy innej postaci. Soja dostarcza wysokiej jakości białka, niezbędne do prawidłowego rozwoju i wzrostu, które spożywane w ilości 25 gram dziennie pozwalają aktywnie obniżyć poziom cholesterolu. Soja zawiera około 18 procent tłuszczy, ale połowa z nich to nienasycone kwasy tłuszczowe, które pomocne są w zapobieganiu miażdżycy naczyń krwionośnych. Soja bogata jest również w potas, niezbędny do prawidłowej pracy serca wapń, zapobiegający osteoporozie, a także fosfor i magnez. Bardzo wartościowe w składniki odżywcze jest edamame – młode ziarenka soi gotowane w strączkach i podawane w japońskich restauracjach.

 

Chude mleko i jogurt

 

Obydwa produkty są bogate w wapń, który dba o nasze kości sprawiając, że są mocne i mniej podatne na złamania. Poza tym wapń wspomaga pracę serca.

 

Orzechy włoskie

 

Są bogate w kwasy Omega 3, ale – uwaga! – mają dużo kalorii, więc należy jeść je z umiarem.

 

Siemię lniane

 

Również zawiera dużo Omega 3 i błonnika. Najlepiej siemię lniane zemleć, przechowywać w lodówce i dodawać do potraw.

 

Jagody i inne owoce zawierające drobne pesteczki

 

Jagody, jeżyny, maliny, truskawki oraz granaty – wszystkie są bogate zarówno w błonnik, jak również niezwykle pożyteczne antyutleniacze. Granaty dodatkowo pomagają zbić ciśnienie krwi. Choć zamrożone tracą pewne właściwości, to w ten sposób zapewniamy je sobie przez cały rok.

 

Brukselka

 

Te małe zielone kapustki mają dużo błonnika oraz innych makroelementów i witamin niezbędnych dla naszego zdrowia, takich jak witamina C, żelazo, fosfor i wapń.

 

Oliwa z oliwek

 

Zdrowa, bo zawiera mononienasycone tłuszcze, ale ponieważ jest to olej, nie można z nim przesadzać.

 

Czytaj dalej...

Twoja ocena:

Średnia ocen:

4.13

Liczba głosów:

16

Komentarze użytkowników (4)

Sortuj według najnowszych

Zgłoś do moderacji

~haaania 14:30:38 | 2012-09-17
 Na stronie http://www.naturala.pl/tag/198/co_na_serce są informacje w tym temacie, no i proponowane leki, ale warto poczytać

Oceń odpowiedz

Zgłoś do moderacji

~<3 16:40:46 | 2011-09-30
Modlitwa do Matki Bożej Królowej Pszczół
Pani pracy uczciwej jak kropla miodowa,
która jest czystym złotem na świecie jedynie,
bo inne złoto ma skrwawione imię.
Pani rojów grających jak pieśń różańcowa.
Pani majowej łąki, pola kwitnącego,
Ty nam otwierasz znak kwiatu każdego.
Znasz imię drzew wszelakich – Pani Akacjowa
Pani Lipca, Rzepaku; Słyszysz zioło wszystkie,
dla zagubionych znasz drogi najbliższe.
Pani zbłąkanych, Ty nas doprowadzisz
do Niebieskiej Pasieki. Ty w biedzie nie zdradzisz,
ale podniesiesz znów na ciepłej dłoni,
dasz siłę, gdy osłabną skrzydła wystrzępione.
Matko, która karmiłaś Syna miodem, mlekiem,
wróć nam uczciwość pszczoły,
weź w swoją opiekę. Amen.


CZYŻBY XJT?:))

Oceń odpowiedz

Zgłoś do moderacji

~Miód uczciwej pszczoły 15:53:30 | 2011-09-30
Modlitwa do Matki Bożej Królowej Pszczół
Pani pracy uczciwej jak kropla miodowa,
która jest czystym złotem na świecie jedynie,
bo inne złoto ma skrwawione imię.
Pani rojów grających jak pieśń różańcowa.
Pani majowej łąki, pola kwitnącego,
Ty nam otwierasz znak kwiatu każdego.
Znasz imię drzew wszelakich – Pani Akacjowa
Pani Lipca, Rzepaku; Słyszysz zioło wszystkie,
dla zagubionych znasz drogi najbliższe.
Pani zbłąkanych, Ty nas doprowadzisz
do Niebieskiej Pasieki. Ty w biedzie nie zdradzisz,
ale podniesiesz znów na ciepłej dłoni,
dasz siłę, gdy osłabną skrzydła wystrzępione.
Matko, która karmiłaś Syna miodem, mlekiem,
wróć nam uczciwość pszczoły,
weź w swoją opiekę. Amen.

Oceń odpowiedz

Zgłoś do moderacji

~Zbyszek 15:40:44 | 2011-09-29
Dobra dla serca jest też witamina D - warto jeść produkty, które ją zawierają i chodzić na spacery w słoneczne dni :) A zimą warto poprosić lekarza o receptę na witaminę D - sam takk robie i powiem Wam, że na serce nie narzekam . Tu można poczytać o tej witaminie www.witaminad.info

Oceń odpowiedz

Inteligentne Życie 

Logowanie

 
Opcja umożliwiająca automatyczne logowanie w serwisie przy kolejnej wizycie. Jest aktywna do momentu wylogowania.
zarejestruj się zapomniałeś hasła?