Sprzedawcę energii zmieniło 8,3 tys. osób

Sprzedawcę energii zmieniło 8,3 tys. osób
(fot. flickr.com/ by pwever)
PAP/ ad

Klienci indywidualni coraz częściej rezygnują z usług największych grup energetycznych. Ubiegły rok był pod tym względem przełomowy - tylko w ciągu dziesięciu miesięcy sprzedawcę energii zmieniło 8,3 tys. odbiorców. Tymczasem w latach 2007 - 2010 na taki krok zdecydowało się zaledwie 1,3 tys. osób.

"To efekt rosnącej świadomości odbiorców, że mają wybór i mogą sami decydować, od kogo chcą kupować energię" - wyjaśnia Agnieszka Głośniewska, rzeczniczka Urzędu Regulacji Energetyki. Na wyobraźnię odbiorców zadziałała prowadzona przez URE wzmożona kampania promocyjna zmiany sprzedawcy. Reklamy pojawiały się w różnych mediach, a wątek zmiany dostawcy poruszano m.in. na Uniwersytecie Trzeciego Wieku i w serialu "M jak Miłość".

Szacunki pokazują, że osoby prywatne, w przeciwieństwie do przedsiębiorców, mogą liczyć na stosunkowo niewielkie upusty cenowe, sięgające 20 - 100 zł rocznie. Firmy kuszą jednak dodatkowymi usługami, oferując np. ubezpieczenia zdrowotne. "Wiele osób podejmuje decyzję o zerwaniu dotychczasowych umów nie tylko ze względu na cenę, ale gdy irytuje ich sprzedawca, np. zbyteczną biurokracją" - zauważa Paweł Owczarski, prezes Energii dla Firm, do której przeszło 94 proc. wszystkich klientów indywidualnych, zmieniających dostawców w ubiegłym roku.

Giganci nie składają jednak broni, a największa w kraju grupa energetyczna, PGE, już doskonali standardy obsługi. "Głównie poprzez wdrażanie nowoczesnych rozwiązań" - przekonuje Paweł Prządka, wiceprezes spółki dystrybucyjnej PGE Obrót. Chodzi m.in. o umożliwienie klientom załatwienia niektórych spraw drogą e-mailową, wydłużenie czasu pracy placówek i otwieranie nowych punktów obsługi np. w centrach handlowych.

DEON.PL POLECA

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Sprzedawcę energii zmieniło 8,3 tys. osób
Wystąpił problem podczas pobierania komentarzy.
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.