Logo źródła: arrupe Centrum Arrupe
U wybrzeży wyspy Giglio doszło do katastrofy włoskiego statku wycieczkowego "Costa Concordia". Kapitan znalazł się wśród pierwszych ludzi uciekających ze statku. Proponuje uczniom refleksję nad ich postawami w sytuacjach, gdy ich wiara jest próbowana przez burze, mielizny i podwodne skały.
U wybrzeży wyspy Giglio doszło do katastrofy włoskiego statku wycieczkowego "Costa Concordia". Kapitan znalazł się wśród pierwszych ludzi uciekających ze statku. Proponuje uczniom refleksję nad ich postawami w sytuacjach, gdy ich wiara jest próbowana przez burze, mielizny i podwodne skały.
Logo źródła: arrupe Centrum Arrupe
Celem zajęć jest zapoznanie uczniów z historią Kościoła w Korei oraz ukazanie, na przykładzie sytuacji w Korei Północnej, niebezpieczeństw, jakie mogą wiązać się z odmówieniem Kościołowi oraz innym związkom religijnym autonomii w stosunku do państwa.
Celem zajęć jest zapoznanie uczniów z historią Kościoła w Korei oraz ukazanie, na przykładzie sytuacji w Korei Północnej, niebezpieczeństw, jakie mogą wiązać się z odmówieniem Kościołowi oraz innym związkom religijnym autonomii w stosunku do państwa.
Logo źródła: arrupe Centrum Arrupe
Celem zajęć jest uświadomienie uczniom, jak często ludzie narzekają i jaki wpływ ma narzekanie na nasze życie a także zachęcenie uczniów do odnajdowania w codzienności motywów do zadowolenia i pogodnego życia, a także zaproszenie do wspólnej refleksji rodziców.
Celem zajęć jest uświadomienie uczniom, jak często ludzie narzekają i jaki wpływ ma narzekanie na nasze życie a także zachęcenie uczniów do odnajdowania w codzienności motywów do zadowolenia i pogodnego życia, a także zaproszenie do wspólnej refleksji rodziców.
Logo źródła: arrupe Centrum Arrupe
Celem lekcji jest zapoznanie uczniów ze stanowiskiem Piotra Skargi w sprawie prawa stanowionego w Rzeczpospolitej oraz skonfrontowanie tego, co mówi królewski kaznodzieja z obecnym Katechizmem Kościoła Katolickiego.
Celem lekcji jest zapoznanie uczniów ze stanowiskiem Piotra Skargi w sprawie prawa stanowionego w Rzeczpospolitej oraz skonfrontowanie tego, co mówi królewski kaznodzieja z obecnym Katechizmem Kościoła Katolickiego.
Logo źródła: arrupe Centrum Arrupe
Celem zajęć jest pokazanie, że Kościół prześladowany zarówno w pierwszych wiekach jak i w naszych czasach był zawsze skazany na konflikt z każdą skostniałą ideologią i z każdym fanatyzmem religijnym.
Celem zajęć jest pokazanie, że Kościół prześladowany zarówno w pierwszych wiekach jak i w naszych czasach był zawsze skazany na konflikt z każdą skostniałą ideologią i z każdym fanatyzmem religijnym.
Logo źródła: arrupe Centrum Arrupe
Celem zajęć jest zrozumienie chrześcijańskiej symboliki klucza a jednocześnie uświadomienie sobie, że jedynym kluczem do Nieba bram, do skarbca łask, do pełnego zrozumienia siebie i świata jest Chrystus. Ponadto uczniowie poznają jaką wymowę mają klucze w herbie Stolicy Apostolskiej.
Celem zajęć jest zrozumienie chrześcijańskiej symboliki klucza a jednocześnie uświadomienie sobie, że jedynym kluczem do Nieba bram, do skarbca łask, do pełnego zrozumienia siebie i świata jest Chrystus. Ponadto uczniowie poznają jaką wymowę mają klucze w herbie Stolicy Apostolskiej.
Logo źródła: arrupe Centrum Arrupe
Celem zajęć jest wprowadzenie uczniów w lekturę Apokalipsy św. Jana oraz zapoznanie ich ze znaczeniem liczby 666 oraz cyfry 6 w Starym i Nowym Testamencie w kontekście dwóch apokaliptycznych bestii: jednej oznaczającej słabość ludzkiej natury oraz drugiej będącej personifikacją struktur stworzonych przez słabego, grzesznego człowieka.
Celem zajęć jest wprowadzenie uczniów w lekturę Apokalipsy św. Jana oraz zapoznanie ich ze znaczeniem liczby 666 oraz cyfry 6 w Starym i Nowym Testamencie w kontekście dwóch apokaliptycznych bestii: jednej oznaczającej słabość ludzkiej natury oraz drugiej będącej personifikacją struktur stworzonych przez słabego, grzesznego człowieka.
Logo źródła: arrupe Centrum Arrupe
Celem tych dwugodzinnych zajęć jest podkreślenie wagi wieczoru wigilijnego dla życia rodzinnego i zachęcenie uczniów, by w przeddzień Świąt Bożego Narodzenia podejmowali w rodzinie rozmowę o tym co łączy i rozgrzewa serca.
Celem tych dwugodzinnych zajęć jest podkreślenie wagi wieczoru wigilijnego dla życia rodzinnego i zachęcenie uczniów, by w przeddzień Świąt Bożego Narodzenia podejmowali w rodzinie rozmowę o tym co łączy i rozgrzewa serca.
Centrum Arrupe
Jezus uciekał do Egiptu przed Herodem. Dzisiaj chrześcijanie zastanawiają się nad ucieczką z Egiptu przed radykalnymi wyznawcami Islamu. Celem proponowanych zajęć jest poznanie historii koptyjskich chrześcijan i ich obecnej sytuacji w niespokojnym Egipcie. Ponadto uczniowie napiszą list do chrześcijan w Egipcie i umieszczą go na facebooku.
Jezus uciekał do Egiptu przed Herodem. Dzisiaj chrześcijanie zastanawiają się nad ucieczką z Egiptu przed radykalnymi wyznawcami Islamu. Celem proponowanych zajęć jest poznanie historii koptyjskich chrześcijan i ich obecnej sytuacji w niespokojnym Egipcie. Ponadto uczniowie napiszą list do chrześcijan w Egipcie i umieszczą go na facebooku.
Logo źródła: arrupe Centrum Arrupe
Celem prezentowanej metody pracy jest zaangażowanie uczniów w uważne słuchanie i poprzez interaktywne zajęcia ułatwienie im przyswojenia chronologii Starego Testamentu z wykorzystaniem motywu biblijnej Arki Przymierza.
Celem prezentowanej metody pracy jest zaangażowanie uczniów w uważne słuchanie i poprzez interaktywne zajęcia ułatwienie im przyswojenia chronologii Starego Testamentu z wykorzystaniem motywu biblijnej Arki Przymierza.
Celem prezentowanej metody pracy jest zaangażowanie uczniów w uważne słuchanie i poprzez interaktywne zajęcia ułatwienie im przyswojenia chronologii Starego Testamentu oraz umiejscowienia konkretnych postaci i wydarzeń we ich szerszym kontekście historycznym.
Celem prezentowanej metody pracy jest zaangażowanie uczniów w uważne słuchanie i poprzez interaktywne zajęcia ułatwienie im przyswojenia chronologii Starego Testamentu oraz umiejscowienia konkretnych postaci i wydarzeń we ich szerszym kontekście historycznym.
Logo źródła: arrupe Centrum Arrupe
Poniższy plan to gotowy materiał do wykorzystania na lekcji religii lub na godzinie wychowawczej poświęconej rozwojowi indywidualnego. Obejmuje trzy jednostki lekcyjne i ma na celu dostarczenie uczniom motywacji do osobistego, integralnego rozwoju.
Poniższy plan to gotowy materiał do wykorzystania na lekcji religii lub na godzinie wychowawczej poświęconej rozwojowi indywidualnego. Obejmuje trzy jednostki lekcyjne i ma na celu dostarczenie uczniom motywacji do osobistego, integralnego rozwoju.
Logo źródła: arrupe Centrum Arrupe
Celem metody jest wprowadzenie do dyskusji na temat wartości chronionych przez społeczeństwo i zasad w nim panujących, na temat wolności w wyrażaniu indywidualnych przekonań i szanowaniu poglądów innych. Metoda może być wprowadzeniem w historię słynnych paragwajskich redukcji jezuickich (zob. materiały pod tekstem) albo przygotować do lekcji o "Państwie Bożym" św. Augustyna.
Celem metody jest wprowadzenie do dyskusji na temat wartości chronionych przez społeczeństwo i zasad w nim panujących, na temat wolności w wyrażaniu indywidualnych przekonań i szanowaniu poglądów innych. Metoda może być wprowadzeniem w historię słynnych paragwajskich redukcji jezuickich (zob. materiały pod tekstem) albo przygotować do lekcji o "Państwie Bożym" św. Augustyna.
Logo źródła: arrupe Centrum Arrupe
Celem zajęć jest nauka postawy odpowiedzialności poprzez doświadczenie. Zajęcia składają się z wprowadzenia (45 min) opartego na Teorii Wielorakiej Inteligencji Howarda Gardnera, z prezentacji w grupach (45 min) oraz pracy domowej.
Celem zajęć jest nauka postawy odpowiedzialności poprzez doświadczenie. Zajęcia składają się z wprowadzenia (45 min) opartego na Teorii Wielorakiej Inteligencji Howarda Gardnera, z prezentacji w grupach (45 min) oraz pracy domowej.
Logo źródła: arrupe Centrum Arrupe
Celem dyskusji panelowej, jaką proponuję przeprowadzić w klasie, jest lepsze zrozumienie określenia "być sobą" oraz zainspirowanie uczniów do refleksji nad znaczeniem wierności sobie w codziennym postępowaniu. Uczniowie nauczą się także uzasadniania przyjętego stanowiska i uporządkowanej dyskusji.
Celem dyskusji panelowej, jaką proponuję przeprowadzić w klasie, jest lepsze zrozumienie określenia "być sobą" oraz zainspirowanie uczniów do refleksji nad znaczeniem wierności sobie w codziennym postępowaniu. Uczniowie nauczą się także uzasadniania przyjętego stanowiska i uporządkowanej dyskusji.
Logo źródła: arrupe Centrum Arrupe
Głównym celem zajęć jest refleksja nad posiadanymi umiejętnościami, wiedzą i osiągnięciami, które mogą się przydać w pracy dla instytucji o nazwie "Królestwo Boże" oraz uświadomienie sobie wartości, jaką każdy człowiek stanowi dla wspólnoty.
Głównym celem zajęć jest refleksja nad posiadanymi umiejętnościami, wiedzą i osiągnięciami, które mogą się przydać w pracy dla instytucji o nazwie "Królestwo Boże" oraz uświadomienie sobie wartości, jaką każdy człowiek stanowi dla wspólnoty.
Logo źródła: arrupe Centrum Arrupe
Celem zajęć jest stworzenie uczniom okazji do refleksji nad sensem własnego życia podejmując problem śmierci, uchodzący dziś za temat tabu: jak chcieliby być pamiętani przez innych? Nauczyciel wykorzystuje atmosferę Dnia Zmarłych do tego, by uczeń postawił się w sytuacji osoby, której życie dobiega końca. Jak chciałby to życie przeżyć i jakie słowa chciałby usłyszeć na swoim własnym pogrzebie?
Celem zajęć jest stworzenie uczniom okazji do refleksji nad sensem własnego życia podejmując problem śmierci, uchodzący dziś za temat tabu: jak chcieliby być pamiętani przez innych? Nauczyciel wykorzystuje atmosferę Dnia Zmarłych do tego, by uczeń postawił się w sytuacji osoby, której życie dobiega końca. Jak chciałby to życie przeżyć i jakie słowa chciałby usłyszeć na swoim własnym pogrzebie?
Logo źródła: arrupe Centrum Arrupe
Celem zajęć jest lepsze poznanie się uczniów, okazja do wyrażenia siebie w formie plastycznej oraz wprowadzenie do refleksji nad otwartością wobec innych i nad sensem świadczenia życiem o tym kim się jest i czym się żyje.
Celem zajęć jest lepsze poznanie się uczniów, okazja do wyrażenia siebie w formie plastycznej oraz wprowadzenie do refleksji nad otwartością wobec innych i nad sensem świadczenia życiem o tym kim się jest i czym się żyje.