KAI / tk
Realizacja utopii na gruncie praktycznym jest niewyobrażalnym nieszczęściem ludzkości. Ofiary chociażby pośród duchowieństwa są pochodną tego, że ideologie XX w. chciały funkcjonować w tym świecie jako quasi-religie – powiedział prof. dr hab. Mieczysław Ryba, historyk Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. 23 sierpnia przypada Europejski Dzień Pamięci Ofiar Stalinizmu i Nazizmu.
Realizacja utopii na gruncie praktycznym jest niewyobrażalnym nieszczęściem ludzkości. Ofiary chociażby pośród duchowieństwa są pochodną tego, że ideologie XX w. chciały funkcjonować w tym świecie jako quasi-religie – powiedział prof. dr hab. Mieczysław Ryba, historyk Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. 23 sierpnia przypada Europejski Dzień Pamięci Ofiar Stalinizmu i Nazizmu.
Wiosenne "Życie Duchowe" "chce nam pomóc w odświeżeniu patrzenia na zmartwychwstanie". Artykuły zamieszczone w numerze są jednak pomocne nie tylko w owym odświeżeniu, lecz pozwalają także szerzej spojrzeć na śmierć, zmartwychwstanie i życie po nim, na rzeczywistość tajemniczą i nieodgadnioną.
Wiosenne "Życie Duchowe" "chce nam pomóc w odświeżeniu patrzenia na zmartwychwstanie". Artykuły zamieszczone w numerze są jednak pomocne nie tylko w owym odświeżeniu, lecz pozwalają także szerzej spojrzeć na śmierć, zmartwychwstanie i życie po nim, na rzeczywistość tajemniczą i nieodgadnioną.
Logo źródła: Na dobranoc Mariusz Han SJ
Strach najgorszym doradcą…
PAP / drr
Kanada jest krajem emigrantów, którzy nie tylko szukali lepszych warunków do życia, ale też chcieli wcielać w życie utopijne idee. Jednym z tego efektów jest Sointula, osada założona na początku XX wieku przez utopijnych socjalistów z Finlandii.
Kanada jest krajem emigrantów, którzy nie tylko szukali lepszych warunków do życia, ale też chcieli wcielać w życie utopijne idee. Jednym z tego efektów jest Sointula, osada założona na początku XX wieku przez utopijnych socjalistów z Finlandii.
Logo źródła: WAM Hayat El Mountacir / slo
W latach siedemdziesiątych obserwowano z wielką sympatią rozkwit wspólnot, które uznano za grupy kontestujące styl życia zgodny z normami naszego społeczeństwa. Utopia polegała na zastosowaniu w praktyce innych sposobów myślenia o przyszłości.
W latach siedemdziesiątych obserwowano z wielką sympatią rozkwit wspólnot, które uznano za grupy kontestujące styl życia zgodny z normami naszego społeczeństwa. Utopia polegała na zastosowaniu w praktyce innych sposobów myślenia o przyszłości.