Celem prezentowanej metody pracy jest zaangażowanie uczniów w uważne słuchanie i poprzez interaktywne zajęcia ułatwienie im przyswojenia chronologii Starego Testamentu oraz umiejscowienia konkretnych postaci i wydarzeń we ich szerszym kontekście historycznym.
Celem prezentowanej metody pracy jest zaangażowanie uczniów w uważne słuchanie i poprzez interaktywne zajęcia ułatwienie im przyswojenia chronologii Starego Testamentu oraz umiejscowienia konkretnych postaci i wydarzeń we ich szerszym kontekście historycznym.
Logo źródła: arrupe Centrum Arrupe
Celem zajęć jest kształtowanie w uczniach umiejętności twórczego myślenia oraz umotywowanie ich do refleksji nad własnym życiem w kontekście eschatologicznym.
Celem zajęć jest kształtowanie w uczniach umiejętności twórczego myślenia oraz umotywowanie ich do refleksji nad własnym życiem w kontekście eschatologicznym.
Logo źródła: arrupe Centrum Arrupe
Celem lekcji jest refleksja nad pierwszymi dniami życia Jezusa poprzez przetwarzanie fragmentu Biblii z wykorzystaniem różnych zdolności, nauka pracy w grupie i prezentacja jej wyników przed publicznością. Ćwiczenia tu opisane nawiązują do metod pracy z wykorzystaniem Teorii Wielorakiej Inteligencji według Howarda Gardnera.
Celem lekcji jest refleksja nad pierwszymi dniami życia Jezusa poprzez przetwarzanie fragmentu Biblii z wykorzystaniem różnych zdolności, nauka pracy w grupie i prezentacja jej wyników przed publicznością. Ćwiczenia tu opisane nawiązują do metod pracy z wykorzystaniem Teorii Wielorakiej Inteligencji według Howarda Gardnera.
Logo źródła: arrupe Centrum Arrupe
Celem lekcji jest wprowadzenie zasad, które będą obowiązywały na naszych zajęciach. Wyjściowym tekstem będzie wiersz ks. Jana Twardowskiego - W klasie.
Celem lekcji jest wprowadzenie zasad, które będą obowiązywały na naszych zajęciach. Wyjściowym tekstem będzie wiersz ks. Jana Twardowskiego - W klasie.
Logo źródła: arrupe Centrum Arrupe
Poniższy plan to gotowy materiał do wykorzystania na lekcji religii lub na godzinie wychowawczej poświęconej rozwojowi indywidualnego. Obejmuje trzy jednostki lekcyjne i ma na celu dostarczenie uczniom motywacji do osobistego, integralnego rozwoju.
Poniższy plan to gotowy materiał do wykorzystania na lekcji religii lub na godzinie wychowawczej poświęconej rozwojowi indywidualnego. Obejmuje trzy jednostki lekcyjne i ma na celu dostarczenie uczniom motywacji do osobistego, integralnego rozwoju.
Celem zajęć jest pokazanie, że w tradycyjne Andrzejki można bawić się po chrześcijańsku. Odwołanie się do pragnień dzieci i utwierdzenie ich w przekonaniu, że jeśli Jezus pobłogosławi nasze szlachetne pragnienia, staną się one rzeczywistością.
Celem zajęć jest pokazanie, że w tradycyjne Andrzejki można bawić się po chrześcijańsku. Odwołanie się do pragnień dzieci i utwierdzenie ich w przekonaniu, że jeśli Jezus pobłogosławi nasze szlachetne pragnienia, staną się one rzeczywistością.
Logo źródła: arrupe Centrum Arrupe
Celem zajęć jest uświadomienie uczniom, że obraz Boga, jaki mają w głowie niekoniecznie jest obrazem prawdziwego, miłosiernego Boga. Ponadto nauczyciel zachęca do refleksji nad podejmowaniem decyzji w chwilach trudnych i zapoznaje z niektórymi regułami rozeznawania duchów według św. Ignacego z Loyoli.
Celem zajęć jest uświadomienie uczniom, że obraz Boga, jaki mają w głowie niekoniecznie jest obrazem prawdziwego, miłosiernego Boga. Ponadto nauczyciel zachęca do refleksji nad podejmowaniem decyzji w chwilach trudnych i zapoznaje z niektórymi regułami rozeznawania duchów według św. Ignacego z Loyoli.
Logo źródła: arrupe Centrum Arrupe
Celem metody jest wprowadzenie do dyskusji na temat wartości chronionych przez społeczeństwo i zasad w nim panujących, na temat wolności w wyrażaniu indywidualnych przekonań i szanowaniu poglądów innych. Metoda może być wprowadzeniem w historię słynnych paragwajskich redukcji jezuickich (zob. materiały pod tekstem) albo przygotować do lekcji o "Państwie Bożym" św. Augustyna.
Celem metody jest wprowadzenie do dyskusji na temat wartości chronionych przez społeczeństwo i zasad w nim panujących, na temat wolności w wyrażaniu indywidualnych przekonań i szanowaniu poglądów innych. Metoda może być wprowadzeniem w historię słynnych paragwajskich redukcji jezuickich (zob. materiały pod tekstem) albo przygotować do lekcji o "Państwie Bożym" św. Augustyna.
Logo źródła: arrupe Centrum Arrupe
Celem zajęć jest nauka postawy odpowiedzialności poprzez doświadczenie. Zajęcia składają się z wprowadzenia (45 min) opartego na Teorii Wielorakiej Inteligencji Howarda Gardnera, z prezentacji w grupach (45 min) oraz pracy domowej.
Celem zajęć jest nauka postawy odpowiedzialności poprzez doświadczenie. Zajęcia składają się z wprowadzenia (45 min) opartego na Teorii Wielorakiej Inteligencji Howarda Gardnera, z prezentacji w grupach (45 min) oraz pracy domowej.
Logo źródła: arrupe Centrum Arrupe
Celem dyskusji panelowej, jaką proponuję przeprowadzić w klasie, jest lepsze zrozumienie określenia "być sobą" oraz zainspirowanie uczniów do refleksji nad znaczeniem wierności sobie w codziennym postępowaniu. Uczniowie nauczą się także uzasadniania przyjętego stanowiska i uporządkowanej dyskusji.
Celem dyskusji panelowej, jaką proponuję przeprowadzić w klasie, jest lepsze zrozumienie określenia "być sobą" oraz zainspirowanie uczniów do refleksji nad znaczeniem wierności sobie w codziennym postępowaniu. Uczniowie nauczą się także uzasadniania przyjętego stanowiska i uporządkowanej dyskusji.
Logo źródła: arrupe Centrum Arrupe
Głównym celem zajęć jest refleksja nad posiadanymi umiejętnościami, wiedzą i osiągnięciami, które mogą się przydać w pracy dla instytucji o nazwie "Królestwo Boże" oraz uświadomienie sobie wartości, jaką każdy człowiek stanowi dla wspólnoty.
Głównym celem zajęć jest refleksja nad posiadanymi umiejętnościami, wiedzą i osiągnięciami, które mogą się przydać w pracy dla instytucji o nazwie "Królestwo Boże" oraz uświadomienie sobie wartości, jaką każdy człowiek stanowi dla wspólnoty.
Logo źródła: arrupe Centrum Arrupe
Celem zajęć jest uruchomienie twórczego myślenia i stworzenie uczniom okazji do podzielenia się tym, co mają do zaoferowania innym. Każdy pragnie sprawić komuś radość i ma wiele do dania. Zajęciami można rozpocząć lekcję o pierwszych gminach chrześcijańskich, gdzie wszystko było wspólne i zachęcić do refleksji nad zdaniem "darmo otrzymaliście, darmo dawajcie" (Mt 10,8).
Celem zajęć jest uruchomienie twórczego myślenia i stworzenie uczniom okazji do podzielenia się tym, co mają do zaoferowania innym. Każdy pragnie sprawić komuś radość i ma wiele do dania. Zajęciami można rozpocząć lekcję o pierwszych gminach chrześcijańskich, gdzie wszystko było wspólne i zachęcić do refleksji nad zdaniem "darmo otrzymaliście, darmo dawajcie" (Mt 10,8).
Logo źródła: arrupe Centrum Arrupe
Celem zajęć jest stworzenie uczniom okazji do refleksji nad sensem własnego życia podejmując problem śmierci, uchodzący dziś za temat tabu: jak chcieliby być pamiętani przez innych? Nauczyciel wykorzystuje atmosferę Dnia Zmarłych do tego, by uczeń postawił się w sytuacji osoby, której życie dobiega końca. Jak chciałby to życie przeżyć i jakie słowa chciałby usłyszeć na swoim własnym pogrzebie?
Celem zajęć jest stworzenie uczniom okazji do refleksji nad sensem własnego życia podejmując problem śmierci, uchodzący dziś za temat tabu: jak chcieliby być pamiętani przez innych? Nauczyciel wykorzystuje atmosferę Dnia Zmarłych do tego, by uczeń postawił się w sytuacji osoby, której życie dobiega końca. Jak chciałby to życie przeżyć i jakie słowa chciałby usłyszeć na swoim własnym pogrzebie?
Logo źródła: arrupe Centrum Arrupe
Celem zajęć jest lepsze poznanie się uczniów, okazja do wyrażenia siebie w formie plastycznej oraz wprowadzenie do refleksji nad otwartością wobec innych i nad sensem świadczenia życiem o tym kim się jest i czym się żyje.
Celem zajęć jest lepsze poznanie się uczniów, okazja do wyrażenia siebie w formie plastycznej oraz wprowadzenie do refleksji nad otwartością wobec innych i nad sensem świadczenia życiem o tym kim się jest i czym się żyje.