"Bzdura wpędzi nas do grobu". Szokująca kampania społeczna

(fot. shutterstock.com)

"Bzdura wpędzi nas do grobu" - to hasło kampanii krajowej Izby Lekarskiej we Włoszech, która w ten sposób walczy z przesądami i fałszywymi informacjami na temat zdrowia. Lekarze przestrzegają przed fake newsami w internecie i apelują, by zwracać się do nich.

 

W ramach kampanii społecznej przygotowano billboardy oraz ogłoszenia prasowe. Lekarze, jak się podkreśla, wybrali szokującą formę przekazu. Ich apelom: "Nie ufajcie bzdurom w sieci. Pytajcie zawsze lekarza", towarzyszą obrazy nagrobków i umieszczonych na nich napisów.

 

Na nagrobku, o który oparto pluszowego misia, widnieje epitafium: "Nie zaszczepili mnie ze strachu przed autyzmem".

 

 

Są też inne napisy nagrobne:

 

"Leczyłem raka sodą oczyszczaną", "Kupiłem w sieci cudowne lekarstwo", "Przeczytałem, że dieta z 6 jajkami dziennie, odchudza".

 

Do kampanii tej przyłączyło się jak dotąd 30 lokalnych izb lekarskich. Celem akcji - jak wyjaśnili pomysłodawcy - jest uwrażliwienie opinii publicznej na pojawianie się w internecie fałszywych informacji na temat zdrowia, diet, kuracji i zwalczanie tego szkodliwego zjawiska.

 

"To cmentarz zdrowia, kampania, która w zwięzły i skuteczny, można powiedzieć: w lapidarny sposób, ostrzega przed niebezpieczeństwami oszukańczych kuracji, reklamowanych w kuszący sposób" - powiedział jeden z inicjatorów akcji bilboardowej, Cosimo Nume.

Prezes związku krajowych izb lekarskich, Filipp Anelli wyjaśnił, że tak szokującą formę wybrano po to, aby obywatele przestali lekceważyć zagrożenia i nie sięgali do niewiarygodnych źródeł po informacje o zdrowiu.

 

 

 

 

Wspomóż Nas

Twoja ocena:

Średnia ocen:

2.88

Liczba głosów:

17

 

 

Komentarze użytkowników (0)

Sortuj według najnowszych

Facebook @portalDEONTwitter @deon_plYouTube @portalDEONplInstagram @deon_plKontakt

Logowanie

 
Opcja umożliwiająca automatyczne logowanie w serwisie przy kolejnej wizycie. Jest aktywna do momentu wylogowania.
zarejestruj się zapomniałeś hasła?