Boeing 777 rozpadł się na kawałki w powietrzu

(fot. National Transportation Safety Board / flickr.com)

Możliwą przyczyną katastrofy Boeinga 777 malezyjskich linii lotniczych na wschodniej Ukrainie było uderzenie przez "dużą liczbę obiektów z zewnątrz" lecących z wysoką prędkością - podała we wtorek holenderska komisja badająca zdarzenie z 17 lipca.

 

Maszyna rozpadła się "na kawałki" jeszcze w powietrzu - wynika ze wstępnych ustaleń holenderskiego urzędu ds. bezpieczeństwa (OVV). "W kabinie pilotów nie było słychać żadnych sygnałów alarmowych, które wskazywałyby na problemy techniczne", "nie ma świadectw tego, że katastrofę samolotu wywołały usterki techniczne lub błędy załogi" - podkreślono w dokumencie.

 

"Zniszczenia zaobserwowane w przedniej części samolotu wydają się wskazywać, że maszyna została przebita przez dużą liczbę obiektów z zewnątrz o wysokiej energii" - napisano w raporcie. "Jest prawdopodobne, że te zniszczenia doprowadziły do utraty jedności strukturalnej" - dodano.

 

OVV zaznaczył jednak, że w celu ostatecznego ustalenia przyczyn katastrofy malezyjskiego boeinga konieczne jest dochodzenie uzupełniające.

 

Cytowana przez agencję EFE rzeczniczka urzędu Sara Vernooij powiedziała, że raport końcowy pojawi się latem 2015 roku.

 

Boeing 777 malezyjskich linii lotniczych Malaysia Airlines 17 lipca został zestrzelony na wschodzie Ukrainy, jak się przypuszcza, rakietą ziemia-powietrze odpaloną z terenów opanowanych przez prorosyjskich separatystów. W katastrofie maszyny lecącej z Amsterdamu do Kuala Lumpur zginęli wszyscy pasażerowie i cała załoga - łącznie 298 osób, w tym 196 obywateli Holandii.

 

Holandia kieruje śledztwem w sprawie katastrofy na prośbę władz ukraińskich.

 

 

Wspomóż Nas

Twoja ocena:

Średnia ocen:

4.5

Liczba głosów:

2

 

 

Komentarze użytkowników (3)

Sortuj według najnowszych

Zgłoś do moderacji

jazmig 17:13:31 | 2014-09-09
Chciałbym poznać odpowiedzi na następujące pytania:

1. Dlaczego kraina ukrywa nagrania rozmów pilotów z ukraińską wieżą kontrolną z okresu przed katastrofą?

2. Dlaczego samolot leciał trasą na północ od dotychczasowej tracy, wlatując w ten sposób nad teren, gdzie toczyły się walki?

3. Dlaczego w tej okolicy pojawiły się ukraińskie zestawy p.lot. Buk, skoro separatyści nie posiadali samolotów, ani helikopterów?

4. W jakim celu na krotko przed katastrofną pojawiły się w pobliżu tego samolotu ukraińskie Su25 lub 27?

Skoro czarne skrzynki zachowały sie w dobrym stanie, to co najmniej nagrania rozmów z kabiny pilotów są znane komisji. Dlaczego ich nie opublikowano?

Oceń 2 3 Pokaż odpowiedzi odpowiedz

Zgłoś do moderacji

~andao 16:28:40 | 2014-09-09
http://www.onderzoeksraad.nl/uploads/phase-docs/701/b3923acad0ceprem-rapport-mh-17-en-interactief.pdf

link do pdf z raportem w j.angielskim

Oceń odpowiedz

Facebook @portalDEONTwitter @deon_plYouTube @portalDEONplInstagram @deon_plKontakt

Logowanie

 
Opcja umożliwiająca automatyczne logowanie w serwisie przy kolejnej wizycie. Jest aktywna do momentu wylogowania.
zarejestruj się zapomniałeś hasła?