Jaką wartość ma zabawa? Dlaczego zapomnieliśmy o tym, że Bóg nie narzuca nam ascezy i pracy? O modlitwie i równowadze między pracą a odpoczynkiem - pisze Wojciech Żmudziński SJ.
Jaką wartość ma zabawa? Dlaczego zapomnieliśmy o tym, że Bóg nie narzuca nam ascezy i pracy? O modlitwie i równowadze między pracą a odpoczynkiem - pisze Wojciech Żmudziński SJ.
Czy trudne sytuacje są po to, by je rozwiązywać? Czy kryzysów i konfliktów należy unikać? Najczęściej spotykam ludzi, którzy na oba postawione pytania odpowiadają twierdząco. A jednak są osoby, które mają przeciwne zdanie. Trudne sytuacje są dla nich okazją, a kryzysy i konflikty stają się w ich życiu błogosławieństwem.
Czy trudne sytuacje są po to, by je rozwiązywać? Czy kryzysów i konfliktów należy unikać? Najczęściej spotykam ludzi, którzy na oba postawione pytania odpowiadają twierdząco. A jednak są osoby, które mają przeciwne zdanie. Trudne sytuacje są dla nich okazją, a kryzysy i konflikty stają się w ich życiu błogosławieństwem.
Logo źródła: Być dla innych Wojciech Żmudziński SJ / „Być dla innych”
Nie chciejmy być tacy sami. Uczmy się zachwycać człowiekiem, który myśli inaczej niż my. Dołóżmy wszelkich starań, by różnić się między sobą i aby różnić się mocno i pięknie - komentarz Wojciecha Żmudzińskiego SJ do listu biskupów na Wielki Post 2011.
Nie chciejmy być tacy sami. Uczmy się zachwycać człowiekiem, który myśli inaczej niż my. Dołóżmy wszelkich starań, by różnić się między sobą i aby różnić się mocno i pięknie - komentarz Wojciecha Żmudzińskiego SJ do listu biskupów na Wielki Post 2011.
Logo źródła: Być dla innych Wojciech Żmudziński SJ / „Być dla innych”
Do rąk Czytelników oddajemy numer poświęcony wychowaniu kobiety oraz równemu traktowaniu dziewcząt i chłopców w szkole. Wśród proponowanych tekstów znajdą Państwo poruszające świadectwa kobiet zaangażowanych w czynienie świata lepszym jak również refleksje o roli szkoły w przygotowywaniu dziewcząt do dorosłego życia. Na ile to przygotowanie powinno różnić się w swoich metodach i treściach od wychowywania chłopców? Z jakimi stereotypami płci zmagamy się w polskich szkołach?
Do rąk Czytelników oddajemy numer poświęcony wychowaniu kobiety oraz równemu traktowaniu dziewcząt i chłopców w szkole. Wśród proponowanych tekstów znajdą Państwo poruszające świadectwa kobiet zaangażowanych w czynienie świata lepszym jak również refleksje o roli szkoły w przygotowywaniu dziewcząt do dorosłego życia. Na ile to przygotowanie powinno różnić się w swoich metodach i treściach od wychowywania chłopców? Z jakimi stereotypami płci zmagamy się w polskich szkołach?