KAI / drr
Ministerstwo Edukacji Narodowej szykuje zmiany dotyczące organizowania lekcji etyki i religii w publicznych przedszkolach i szkołach. Od nowego roku szkolnego szkoły musiałyby zapewnić lekcje etyki nawet wtedy, jeśli zgłosiłby się na nie tylko jeden uczeń. Podobnie byłoby w przypadku lekcji religii mniejszościowych Kościołów lub związków wyznaniowych. Projekt rozporządzenia w tej sprawie trafił właśnie do konsultacji.
Ministerstwo Edukacji Narodowej szykuje zmiany dotyczące organizowania lekcji etyki i religii w publicznych przedszkolach i szkołach. Od nowego roku szkolnego szkoły musiałyby zapewnić lekcje etyki nawet wtedy, jeśli zgłosiłby się na nie tylko jeden uczeń. Podobnie byłoby w przypadku lekcji religii mniejszościowych Kościołów lub związków wyznaniowych. Projekt rozporządzenia w tej sprawie trafił właśnie do konsultacji.
PAP / drr
Jeszcze w czwartek do Sejmu trafi projekt noweli ustawy o systemie oświaty autorstwa Ruchu Palikota przewidujący, że koszty lekcji religii pokrywaliby zainteresowani rodzice, pełnoletni uczniowie lub kościoły i związki wyznaniowe.
Jeszcze w czwartek do Sejmu trafi projekt noweli ustawy o systemie oświaty autorstwa Ruchu Palikota przewidujący, że koszty lekcji religii pokrywaliby zainteresowani rodzice, pełnoletni uczniowie lub kościoły i związki wyznaniowe.
KAI / psd
Lekcja religii w szkole publicznej jest okazją do poznania “właściwej wizji chrześcijańsko-katolickiego dziedzictwa oraz jego szczególnego wkładu w drogę ludzkości" - piszą włoscy biskupi w przesłaniu skierowanym do rodziców i uczniów w związku ze zbliżającym się terminem wyboru uczestnictwa w tej lekcji w przyszłym roku szkolnym, 2013-2014. Nauka religii to ich zdaniem forma wsparcia szkoły “w służbie ludzkiej osobie".
Lekcja religii w szkole publicznej jest okazją do poznania “właściwej wizji chrześcijańsko-katolickiego dziedzictwa oraz jego szczególnego wkładu w drogę ludzkości" - piszą włoscy biskupi w przesłaniu skierowanym do rodziców i uczniów w związku ze zbliżającym się terminem wyboru uczestnictwa w tej lekcji w przyszłym roku szkolnym, 2013-2014. Nauka religii to ich zdaniem forma wsparcia szkoły “w służbie ludzkiej osobie".
KAI / wm
Zaniepokojenie niejednoznacznym statusem religii w nadchodzącym roku szkolnym wyraził w rozmowie z KAI bp Marek Mendyk. Przewodniczący Komisji Wychowania Katolickiego KEP wyraził nadzieję na nowelizację rozporządzenia Ministerstwa Edukacji Narodowej, w myśl którego religia została przeniesiona z ramowego programu nauczania do programu szkolnego, co mogłoby oznaczać przeniesienie finansowania tych zajęć na samorządy.
Zaniepokojenie niejednoznacznym statusem religii w nadchodzącym roku szkolnym wyraził w rozmowie z KAI bp Marek Mendyk. Przewodniczący Komisji Wychowania Katolickiego KEP wyraził nadzieję na nowelizację rozporządzenia Ministerstwa Edukacji Narodowej, w myśl którego religia została przeniesiona z ramowego programu nauczania do programu szkolnego, co mogłoby oznaczać przeniesienie finansowania tych zajęć na samorządy.
Logo źródła: Radio Watykańskie Radio Watykańskie / slo
Jak wprowadzać w wiarę młodych Europejczyków? Jak uczyć się na błędach ostatnich dziesięcioleci, kiedy miliony młodych, choć pochodziło ze środowisk chrześcijańskich i otrzymało katolickie wychowanie, nie zostało wprowadzonych w wiarę? O tym wszystkim debatują w Rzymie przedstawiciele europejskich episkopatów ds. katechizacji.
Jak wprowadzać w wiarę młodych Europejczyków? Jak uczyć się na błędach ostatnich dziesięcioleci, kiedy miliony młodych, choć pochodziło ze środowisk chrześcijańskich i otrzymało katolickie wychowanie, nie zostało wprowadzonych w wiarę? O tym wszystkim debatują w Rzymie przedstawiciele europejskich episkopatów ds. katechizacji.
Ks. Krzysztof Spławiński / artykuł nadesłany
W ostatnim czasie jedną z moich trosk i zmartwień jest to, że część moich uczniów nie specjalnie jest przekonanych do wyznawanej przeze mnie wiary, a szczególnie do Kościoła, którego jestem kapłanem.
W ostatnim czasie jedną z moich trosk i zmartwień jest to, że część moich uczniów nie specjalnie jest przekonanych do wyznawanej przeze mnie wiary, a szczególnie do Kościoła, którego jestem kapłanem.
Logo źródła: Życie Duchowe ks. Józef Augustyn SJ
Raz po raz wraca w naszym kraju kwestia zasadności nauki religii w szkołach. Ostatnio dyskutuje się o tym w kontekście orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego pozwalającego na włączanie oceny z religii do średniej. Czy jednak szkoła to miejsce najlepsze do przekazywania wiary? Warto przytoczyć w tym miejscu wywiad, który przeprowadził kilka lat temu o. Józef Augustyn z o. Janem Charytańskim - jednym z najwybitniejszych polskich katechetów. O. Charytański zmarł kilka miesięcy temu. Jego poglądy na przekazywanie wiary wciąż zachowują wielką aktualność.
Raz po raz wraca w naszym kraju kwestia zasadności nauki religii w szkołach. Ostatnio dyskutuje się o tym w kontekście orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego pozwalającego na włączanie oceny z religii do średniej. Czy jednak szkoła to miejsce najlepsze do przekazywania wiary? Warto przytoczyć w tym miejscu wywiad, który przeprowadził kilka lat temu o. Józef Augustyn z o. Janem Charytańskim - jednym z najwybitniejszych polskich katechetów. O. Charytański zmarł kilka miesięcy temu. Jego poglądy na przekazywanie wiary wciąż zachowują wielką aktualność.