Koniec z irytującymi głośnymi reklamami

PAP / "Dziennik Gazeta Prawna" / wab

Stacje telewizyjne będą musiały kontroować spoty reklamowe, tak by nie były głośniejsze niż programy, po których są nadawane – informuje "Dziennik Gazeta Prawna". Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przyjmie jutro rozporządzenie w tej sprawie.

Nowe przepisy nie wejdą w życie od razu. Nadawcy i agencje reklamowe będą mieli pół roku na dostosowanie się do nich. KRRiT chce, by "dźwięki reklamowe nie były przeraźliwie brzmiące". Poprzednie rozwiązania prawne nie odniosły spodziewanych efektów. Dalej przerwy reklamowe były wyraźnie głośniejsze od telewizyjnych audycji.

Teraz nadawcy będą musieli używać do oceniania reklam określonych przez radę urządzeń i oprogramowania. Jeżeli nie będą się stosować do postanowień KRRiT, czekają ich upomnienia i uciążliwe kary finansowe.

Rada obiecuje, że za pół roku nie będzie już problemu zbyt głośnych reklam – czytamy w gazecie.

DEON.PL POLECA


Na zbyt głośne reklamy narzekali widzowie w niemal wszystkich krajach Unii Europejskiej. Z raportu KRRiT wynika, że skutecznie poradziło sobie z tym problemem tylko kilka państw. Na przykład w Irlandii specjalny kodeks wymaga nie tylko dostosowania głośności reklam do poziomu całego programu, ale też zabrania stosowania dźwięków, takich jak dzwonki, syreny, trąbki czy pisk opon, na początku spotu reklamowego.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Koniec z irytującymi głośnymi reklamami
Wystąpił problem podczas pobierania komentarzy.
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.