Nowy polsko-ukraiński program satelitarny

We wrześniu ma rozpocząć nadawanie TVi Europe - pierwszy polsko-ukraiński satelitarny kanał telewizyjny. Według zamierzeń jego twórców ma on prezentować proeuropejską opcję na Ukrainie. Stacja będzie retransmitować m.in. polskie programy informacyjne.

 

TVi jest ukraińską stacją telewizyjną, istniejącą od 2008 r. Jej program jest dostępny w sieciach kablowych i drogą satelitarną. Udział TVi w rynku wynosi ok. 2 proc., natomiast program dociera do połowy ukraińskich gospodarstw domowych. Do początku tego roku stacja miała też częstotliwości naziemne, ale zostały jej odebrane. Współwłaścicielem TVi jest Konstantin Kagałowski - b. współpracownik Michaiła Chodorkowskiego.

Powstanie tworzonego przez TVi polsko-ukraińskiego kanału TVi Europe umożliwiła uchwała Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z 14 czerwca br.

Jak powiedział w poniedziałek podczas konferencji prasowej w Warszawie dyrektor generalny i drugi z właścicieli TVi Mykoła Kniażycki, docelowo stacja będzie nadawać 33 proc. programów w języku polskim, a 67 proc. w języku ukraińskim. Będą to filmy dokumentalne i fabularne oraz seriale.

Od jesieni TVi będzie codziennie, pół godziny po emisji w Polsce, retransmitować na Ukrainie "Wydarzenia" Polsatu, a następnego dnia rano, po wieczornej emisji w Polsce, magazyn "To był dzień na świecie". Jak zaznaczył Kniażycki, stacja chce też nadawać programy innych polskich stacji, m.in. TVN i TVP, a także współpracować m.in. z dziennikarzami "Gazety Wyborczej" i Newsweek Polska. Trwają rozmowy na ten temat. Od lipca TVi planuje także stworzenie comiesięcznego programu telewizyjnego przedstawiającego polską prezydencję w UE. W planach jest też program poświęcony Euro 2012.

Redaktor naczelny TVi Witalij Portnikow ocenił, że nowy kanał będzie służył lepszemu, wzajemnemu zrozumieniu się Polaków i Ukraińców. "Często dowiadujemy się o sobie z obcych produkcji. Na Ukrainie najczęściej są to programy rosyjskie. Powinniśmy zacząć patrzeć na siebie własnymi oczami" - powiedział.

Kagałowski poinformował, że przygotowany biznesplan zakłada zainwestowanie w kanał TVi Europe ok. 5 mln dolarów, a według przeprowadzonych badań jego oglądalność może osiągnąć poziom ok. 10 proc. rynku.

Wspomóż Nas

Twoja ocena:

Średnia ocen:

3

Liczba głosów:

4

 

 

Komentarze użytkowników (3)

Sortuj według najnowszych

Zgłoś do moderacji

~w 19:49:27 | 2011-06-20
A na stronach Polskiego Radia czytamy dziś:
"Prawo i Sprawiedliwość domaga się też zakazu używania w języku polityki określeń wulgarnych. Zdaniem szefa klubu parlamentarnego PiS, pod rządami Platformy doszło do upadków obyczajów w życiu politycznym, a jednym z przejawów tego jest wulgarny, pełen nienawiści język."

Mimo, że nie jestem zwolennikiem tej partii, to jednak z tym postulatem zgadzam się w stu procentach - a co na to mój szanowny przedmówca? 

Oceń odpowiedz

Zgłoś do moderacji

~szary 19:23:05 | 2011-06-20
   Errata:
jest : polskie tuby medialne   ; powinno być: "polskie" tuby medialne

Oceń odpowiedz

Zgłoś do moderacji

~szary 19:17:30 | 2011-06-20
Jeszcze tego brakowało.    Na dodatek polskie tuby medialne - TVN i GW - będzie mącenie, będzie.   Ależ my się doskonale znamy z hajdamakami ! ---  nawet tacy mistrzowie , jak Goebels i Stalin, nie dali rady  p r a w d z i e ; Belzebub się wścieka i kolejne szeregi mefistofelesów ruszają do boju uzbrajane w satelity --- 
No ciekawe, ciekawe, co też nowego dowiemy się o Ukraińcach? I o sobie?   Gazeta Wyborcza kierowana przez michnikofelesa  już od dawna próbuje  Polaków reedukować i nie jest w tym osamotniona;  jednak siły przeciwne, antyrewolucyjne,wciąż mocno się trzymają i nawet kontratakują ---

Oceń odpowiedz

Facebook @portalDEONTwitter @deon_plYouTube @portalDEONplInstagram @deon_plKontakt

Logowanie

 
Opcja umożliwiająca automatyczne logowanie w serwisie przy kolejnej wizycie. Jest aktywna do momentu wylogowania.
zarejestruj się zapomniałeś hasła?
Zaloguj przez Facebook