Partia Gowina pozywa Rostowskiego ws. spotu

Koszt produkcji i emisji filmu "10 lat Polski w Unii Europejskiej" to 7,1 mln zł, na co składają się koszt produkcji spotu: 922,8 tys. zł i koszt czasu antenowego: 6,2 mln zł. (fot. youtube.com)

Komitet wyborczy Polska Razem Jarosława Gowina złożył w środę pozew w trybie wyborczym przeciwko kandydatowi PO w eurowyborach Jackowi Rostowskiemu w związku z jego wypowiedzią dotyczącą sfinansowania spotu "10 lat Polski w Unii Europejskiej".

 

Chodzi o wypowiedź w RMF FM z wtorku, w której Rostowski na pytanie, czy nie niepokoi go swoboda, z jaką rząd wydaje pieniądze na kolejne reklamówki, odpowiada: - Nie, to jest wymóg Unii Europejskiej. W dalszej części rozmowy Rostowski przekonuje, że "sam spot był zupełnie w normach - siedemset kilkadziesiąt tysięcy złotych - reszta to są koszty emisji".

 

W pozwie skierowanym do Sądu Okręgowego w Warszawie komitet wyborczy Polski Razem chce zakazania Rostowskiemu rozpowszechniania informacji, jakoby sfinansowanie produkcji i emisji filmu promocyjnego stanowiło wymóg nałożony na Polskę przez prawo lub instytucje UE. Ponadto Polska Razem domaga się sprostowania tej informacji.

 

Kandydujący z list Polski Razem Marek Migalski powiedział w środę PAP, że unijne przepisy nie zobowiązują do promowania samej Unii Europejskiej. Podkreślił, że jest natomiast obowiązek informowania o zrealizowanych programach operacyjnych, dużych projektach ze środków europejskich. - Spot "10 lat Polski w Unii Europejskiej" nie mówi o konkretnych inwestycjach - nie był konieczny - zaznaczył Migalski.

 

Rzecznik klubu PO Paweł Olszewski ocenił w rozmowie z PAP, że komitet wyborczy Polska Razem nie był adresatem wypowiedzi Rostowskiego, dlatego pozew wyborczy nie ma w tym wypadku zastosowania. Podkreślił też, że środki, z których sfinansowano spot, były przeznaczone na cele promocji. Złożenie pozwu Olszewski ocenił jako kolejną próbę "niszowej i kanapowej partii", która chce zyskać uwagę opinii publicznej.

 

W uzasadnieniu do pozwu zaznaczono, że przepisy unijne nakładają wprawdzie obowiązek przeprowadzenia "przynajmniej raz w roku kampanii informacyjnej o szerokim zasięgu", jednakże samej instytucji zarządzającej (w tym przypadku odpowiednim instytucjom państwa polskiego) pozostawione są decyzje o formach oraz kwotach wydatkowanych na tego rodzaju kampanię.

 

"Decyzja o sfinansowaniu tej produkcji, a także przeznaczeniu na nią horrendalnie wysokich środków stanowi decyzję podjętą samodzielnie przez polityków rządzącej partii i podlegających ich zwierzchnictwu urzędników administracji rządowej państwa" - podkreślono w pozwie.

 

Zaznaczono także, że koszt produkcji i emisji filmu "10 lat Polski w Unii Europejskiej" to 7,1 mln zł, na co składają się koszt produkcji spotu: 922,8 tys. zł i koszt czasu antenowego: 6,2 mln zł.

 

Premier Donald Tusk w ubiegłym tygodniu zaprezentował spot, w którym pokazano, jak zmieniła się Polska po wejściu do UE. Film kończy się hasłem - "10 lat świetlnych", wykorzystano w nim m.in. piosenkę Beatlesów "Hey Jude". Filmik w internecie obejrzało ponad 295 tys. osób.

 

 

 

Wspomóż Nas

Twoja ocena:

Średnia ocen:

3.67

Liczba głosów:

3

 

 

Komentarze użytkowników (0)

Sortuj według najnowszych

Facebook @portalDEONTwitter @deon_plYouTube @portalDEONplInstagram @deon_plKontakt

Logowanie

 
Opcja umożliwiająca automatyczne logowanie w serwisie przy kolejnej wizycie. Jest aktywna do momentu wylogowania.
zarejestruj się zapomniałeś hasła?