Jak cię nauczyciele widzą, tak cię piszą

(fot. sxc.hu)

Nauczyciele choć powinni podchodzić do uczniów indywidualnie, to wciąż padają ofiarą schematycznego myślenia i stereotypów - informuje "Gazeta Wyborcza".

 

Zjawisko zbadały trzy studentki wydziału zamiejscowego Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Sopocie. Pokazały zdjęcia dzieci 256 pedagogom. Poprosiły ich o ocenę cech uczniów.

 

Tylko czworo nauczycieli odmówiło wykonania zadania bez rozmowy z uczniem. Badani nie zauważyli, że patrzą na te same dzieci, tylko inaczej ucharakteryzowane.

Wspomóż Nas

Twoja ocena:

Średnia ocen:

1

Liczba głosów:

1

 

 

Komentarze użytkowników (1)

Sortuj według najnowszych

Zgłoś do moderacji

jazmig 09:50:07 | 2012-11-13
 Wszyscy padamy ofiarą schematycznego myślenia, z całą redakcją GW i PAP na czele. Różnica między badaniem, a rzeczywistością jest taka, że w szkole nauczyciel ma kontakt z uczniem, dlatego wyciąganie jakichkolwiek wniosków z tego badania jest śmieszne.

Oceń odpowiedz

Facebook @portalDEONTwitter @deon_plYouTube @portalDEONplInstagram @deon_plKontakt

Logowanie

 
Opcja umożliwiająca automatyczne logowanie w serwisie przy kolejnej wizycie. Jest aktywna do momentu wylogowania.
zarejestruj się zapomniałeś hasła?
Zaloguj przez Facebook