Polsat zapłaci za wypowiedź Kazimiery Szczuki

Emisja programu, w którym z ust Kazimiery Szczuki padła kontrowersyjna wypowiedź na temat Magdaleny Buczek, będzie kosztować stację 500 tys. zł.

 

Taką karę orzekł Sąd Najwyższy, oddalając kasację TV Polsat w tej sprawie.

 

W programie z 2006 roku Szczuka powiedziała: - Jestem zafascynowana pewną postacią z Radia Maryja. Ja nie wiem, jak ona się nazywa. To jest jakby taka stara dziewczynka, założycielka Dziecięcych Podwórkowych Kółek Różańcowych. I ona mówi taką specjalną ma melodię [głosu]. Parodiowała też sposób mówienia Buczek.

 

Po programie wybuchła awantura. Okazało się, że chodzi o występującą regularnie w Radiu Maryja i Telewizji Trwam Magdalenę Buczek, osobę niepełnosprawną, chorą na łamliwość kości. Kazimiera Szczuka od razu oświadczyła, że o chorobie nie wiedziała, nie z tego się śmiała, i że przeprasza.

 

- Dlaczego wobec innych KRRiT ma zdolność przebaczania, a wobec innych nie ma? - pytał po ogłoszeniu wyroku mecenas Tadeusz Hellwig, pełnomocnik stacji.

 

Zwrócił on w ten sposób uwagę na nierówne traktowanie Radia Maryja w porównaniu do innych mediów. Przypomniał, że na antenie stacji ojca Rydzyka często padały kontrowersyjne wypowiedzi, wobec których KRRiT nie wszczynała postępowania.

 

Oddalając kasację, SN powołał się na orzecznictwo Trybunału Praw Człowieka w Strasburgu. Zaznaczył, że Europejska Konwencja Praw Człowieka i Podstawowych Wolności gwarantując każdemu swobodę wypowiedzi, nakłada też pewne ograniczenia, których celem jest ochrona czci i dobrego imienia innych osób.

 

Wspomóż Nas

Twoja ocena:

Średnia ocen:

4.5

Liczba głosów:

8

 

 

Komentarze użytkowników (8)

Sortuj według najnowszych

Zgłoś do moderacji

~KRRiT 23:52:42 | 2010-01-14
no tak, kolodziejski ma swoj biznes... uczciwosc nie jest jego mocna strona!

Oceń odpowiedz

Zgłoś do moderacji

~joan 22:38:50 | 2010-01-14
Wierzę, że nie wiedziała, że dziewczynka jest chora, ale najlepiej po prostu z nikogo się nie wyśmiewać, to nie będzie problemu. Ale zgadzam się z zarzutem o nierównym traktowaniu. Takich wyroków powinno być o wiele więcej.

Oceń odpowiedz

Zgłoś do moderacji

~uczen 18:53:08 | 2010-01-14
ojej... to Krzysiu wzial moj atlas grzybow i dlatego go nie znalazlem tego rydzyka

Oceń odpowiedz

Zgłoś do moderacji

salome 18:23:00 | 2010-01-14
Do ucznia: "Siadaj, jedynka!"

Oceń odpowiedz

Zgłoś do moderacji

~uczen 18:15:00 | 2010-01-14
a kto to ten rydzyk?

Oceń odpowiedz

Zgłoś do moderacji

robert.kozuchowski 16:57:48 | 2010-01-14
Podobnie tygodnik "Nie" powinien zapłacić za to, co ten Jerzy, nazwiska nie wspomnę by pamięci przodków jego nie kalać, napisał o schorowanym i umiłowanym Słudze Bożym JP II. Gdyby była odpowiedzialność finansowa mediów za bezeceństwa, które wypisują, może by powściągneli "żmijowe języki." Upada język polityków. Czas i im odpowiadać finansowo za słowa, zważywszy, że naród ich utrzymuje. To moje osobiste zdanie.

Oceń odpowiedz

Zgłoś do moderacji

salome 16:51:00 | 2010-01-14
Yes, yes, yes!!!

Oceń odpowiedz

Zgłoś do moderacji

~avator77 16:38:55 | 2010-01-14
i bardzo dobrze ,niech wreszcie owi krypto-sodomici znaja swe miejsce w szyku.ta mloda dziewczynka przerasta ich wszystkich swa wiara i moca apostolstwa.oby tylko tego wyroku nikt nie podwazyl.

Oceń odpowiedz

Facebook @portalDEONTwitter @deon_plYouTube @portalDEONplInstagram @deon_plKontakt

Logowanie

 
Opcja umożliwiająca automatyczne logowanie w serwisie przy kolejnej wizycie. Jest aktywna do momentu wylogowania.
zarejestruj się zapomniałeś hasła?
Zaloguj przez Facebook