Wróblewski nowym naczelnym "Rzeczpospolitej"

Paweł Lisicki został odwołany ze stanowiska redaktora naczelnego "Rzeczpospolitej"; zastąpi go Tomasz Wróblewski - poinformowano w czwartek na konferencji prasowej nowego zarządu Presspubliki, wydającej dziennik.

 

Wróblewski był do tej pory wiceprezesem Presspubliki odpowiedzialnym za sprawy wydawnicze. Wcześniej był m.in. redaktorem naczelnym "Dziennika Gazety Prawnej".

 

Lisickiemu zaproponowano pozostanie na stanowisku redaktora naczelnego tygodnika "Uważam Rze", ale nie przyjął tej oferty.

 

W połowie października Grzegorz Hajdarowicz, właściciel spółki Gremi Media, podpisał umowę kupna 48,99 proc. udziałów wydającej "Rzeczpospolitą" i "Uważam Rze" spółki Presspublica od spółki Skarbu Państwa Przedsiębiorstwa Wydawniczego "Rzeczpospolita". Przedsiębiorstwo Wydawnicze "Rzeczpospolita" poinformowało, że cena transakcji wyniosła 55 mln zł. Wcześniej Gremi Media przejęła kontrolny pakiet 51,01 proc. udziałów Presspubliki od brytyjskiego funduszu Mecom za 80 mln zł. Tym samym Grzegorz Hajdarowicz stał się 100-proc. udziałowcem wydawnictwa Presspublica. W ramach grupy kapitałowej Hajdarowicza są też tytuły: "Przekrój", "Sukces" i "Gazeta Giełdy Parkiet".

 

Presspublica to wydawca m.in. dziennika "Rzeczpospolita" (sprzedaż miesięczna ok. 140 tys. egz.), gazety "Parkiet" (sprzedaż ok. 9 tys.), tygodnika "Uważam Rze" (sprzedaż ok. 130 tys.) oraz portali internetowych, w tym portalu rp.pl.

 

Przychody grupy Presspublica wyniosły w 2010 roku 220,9 mln zł, a zysk 8,1 mln zł.

Wspomóż Nas

Twoja ocena:

Średnia ocen:

2.23

Liczba głosów:

13

 

 

Komentarze użytkowników (7)

Sortuj według najnowszych

Zgłoś do moderacji

~Groszek 12:56:38 | 2011-10-28
"Po owocach ich poznacie ..."
Nie sądzę by czytelnicy "Rzeczpospolitej", czy "Uważam Rze" (do których też się zaliczam) chcieli kupować "GW-bis". Wszystko zależy od dziennikarzy piszących w tych pismach. Jeżeli nie "sprzedadzą się" znajdą pracę w redakcji nowej gazety, a pism typu GW przed stratą czytelników nie uchroni nawet dodawanie "specjalnych dodatków" typu: "jak płacić mniejsze podatki", czy "tańsze zamienniki drogich leków". 

Oceń odpowiedz

Zgłoś do moderacji

~123 00:30:24 | 2011-10-28
Tomasz Wróblewski to świetny dziennikarz i ma bardzo zdrowe i wyważone poglądy, a DGP pod jego ręką stał się świetną gazetą - czego i "Rzeczpospolitej " życzę.

Tak, tak za czasów niejakiego wróblewskiego, co to ma bardzo zdrowe i wyważone poglądy, newsweek był polskojęzyczną dumą miłośników nazi kłamców spod znaku goebbelsa, stalina i bandery. Jak w 2007r. Kaczyński ostrzegał, że pod rządami Tuska czeka nas putiniada wielu się śmiało, dziś mamy namacalny dowód, pierwszy to Rzepa, a drugi Dziennik Polski czyli Małopolska będzie pod niemieckim propagandowym butem, na pewno będą dalsze kroki z cenzura internetu włącznie

Oceń odpowiedz

Zgłoś do moderacji

~leszek 20:52:01 | 2011-10-27
Cytat z dzisiejszego wydania internetowego:

"Przejrzeli szyfr okulistów".

Ktoś źle zrozumiał angielski wyraz "occultist" i w ten sposób Rzeczpospolita odkryła tajemną, osiemnastowieczną sektę "okulistów".

Wyraźnie ta gazeta wymaga jednak radykalnego ozdrowienia, jeśli nie chce się dalej kompromitować.

Oceń odpowiedz

Zgłoś do moderacji

~szary 19:00:01 | 2011-10-27
 Spokojnie,  Państwo krytykanci.  Lisicki nie był  taki znów absolut.  Tomasz Wróblewski  to  świetny  dziennikarz  i ma bardzo zdrowe i wyważone poglądy,  a DGP  pod jego ręką  stał się  świetną gazetą - czego i "Rzeczpospolitej "  życzę.
  Lisicki mógł dalej  robić "Uważam Rze". Niepotrzebnie uniósł  się honorem.

Oceń odpowiedz

Zgłoś do moderacji

~:( 18:40:30 | 2011-10-27
Najpierw Wprost, teraz Rzeczpospolita i Uważam Rze - ciekawe czy jak ich dziennikarze zrobią nową prawicową gazetę to też zostanie prędko przejęta przez lewicową kasę?

Oceń odpowiedz

Zgłoś do moderacji

~xxl 15:22:09 | 2011-10-27
Domykają ostatnie szczeliny. Piotr Legutko odwołany ze stanowiska redaktora naczelnego "Dziennika Polskiego". Piotr Legutko został odwołany ze stanowiska redaktora naczelnego krakowskiego "Dziennika Polskiego". Stanowisko stracił także jego zastępca Marcin Baran. Do dymisji podał się również red. Dobrosław Rodziewicz, szef działu opinie. "Dziennik Polski " jest jedną z ledwie kilku gazet o profilu konserwatywnym. W sierpniu pismo kupił niemiecki koncern medialny Polskapresse. "Dziennik Polski był w ostatnich miesiącach jednym z niewielu tytułów który potrafił pozyskiwać nowych czytelników. Piotr Legutko jest wiceprezesem Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich. W Niemczech kupno tego dziennika przez ten niemieckie wydawnictwo nie byłoby możliwe z prawnych powodów. Niemieckie prawo zakazuje takiej koncentracji mediów w jednym reku. To, ze w Polsce dostali TERAZ zgodę od urzędu ochrony praw konsumenta i konkurencyjności jest jednym OLBRZYMIM SKANDALEM. Jak widać praktycznie cala prasa w Polsce będzie gleichgeschaltet (to znaczy = razem połączona po niemiecku). Określenie to w odniesieniu do gazet i mediów powstało w Niemczech w okresie hitleryzmu. Wszystkie gazety niemieckie miały takie same zdanie na każdy temat. Dokładnie tak jak w Polsce antypolskiego herr Tuska. Niemieckie gazety w Polsce walczą o niemieckie interesy i dlatego popierają herr Tuska.

Oceń odpowiedz

Zgłoś do moderacji

krzys 15:03:13 | 2011-10-27
Kampania powyborcza się rozkręca, dla mnie to zła wiadomość.

Oceń odpowiedz

Facebook @portalDEONTwitter @deon_plYouTube @portalDEONplInstagram @deon_plKontakt

Logowanie

 
Opcja umożliwiająca automatyczne logowanie w serwisie przy kolejnej wizycie. Jest aktywna do momentu wylogowania.
zarejestruj się zapomniałeś hasła?