PAP / pk
Wartość produkcji ekologicznej na świecie szacowana jest na 55 mld euro (2013 r.), liderem są Stany Zjednoczone, które wytwarzają 43 proc. ekologicznej żywności. Polska na razie jest daleko w tyle.
Wartość produkcji ekologicznej na świecie szacowana jest na 55 mld euro (2013 r.), liderem są Stany Zjednoczone, które wytwarzają 43 proc. ekologicznej żywności. Polska na razie jest daleko w tyle.
Logo źródła: PAP - Nauka w Polsce pk
Z badań socjologicznych wynika, że mimo globalizacji i ewolucji obyczajów menu wigilijne Polaków opiera się zmianom. Jednak w dużych miastach widać modę na ekologiczną żywność i robienie zakupów poza dużymi sieciami handlowymi, np. za pośrednictwem kooperatyw spożywczych - podkreśla dr Ewa Kopczyńska z Instytutu Socjologii UJ.
Z badań socjologicznych wynika, że mimo globalizacji i ewolucji obyczajów menu wigilijne Polaków opiera się zmianom. Jednak w dużych miastach widać modę na ekologiczną żywność i robienie zakupów poza dużymi sieciami handlowymi, np. za pośrednictwem kooperatyw spożywczych - podkreśla dr Ewa Kopczyńska z Instytutu Socjologii UJ.
Logo źródła: prasowy slo
Zdarza się, że producenci umieszczają informacje na etykiecie, które mają zachęcić konsumenta do wyboru danego produktu, sugerując, że posiada specjalne właściwości, podczas gdy wszystkie podobne środki spożywcze posiadają takie właściwości.
Zdarza się, że producenci umieszczają informacje na etykiecie, które mają zachęcić konsumenta do wyboru danego produktu, sugerując, że posiada specjalne właściwości, podczas gdy wszystkie podobne środki spożywcze posiadają takie właściwości.
PAP / slo
Lista sklepów oraz stoisk z certyfikowaną żywnością ekologiczną powstaje przy Polskim Klubie Ekologicznym Koło Miejskie w Gliwicach. Jak poinformował klub, celem powstania spisu jest także uzmysłowienie konsumentom, że nie każdy produkt jest ekologiczny.
Lista sklepów oraz stoisk z certyfikowaną żywnością ekologiczną powstaje przy Polskim Klubie Ekologicznym Koło Miejskie w Gliwicach. Jak poinformował klub, celem powstania spisu jest także uzmysłowienie konsumentom, że nie każdy produkt jest ekologiczny.