Logo źródła: Posłaniec Agata Demkowicz
Tak jak do usłyszenia dźwięku potrzebna jest cisza, a do dostrzeżenia światła ciemność, tak też do doświadczenia pełni życia wydaje się potrzebna śmierć. Może więc w Wielkim Poście, który prowadzi nas do pogłębienia tajemnicy zmartwychwstania, powinniśmy się zastanowić nad tajemnicą cierpienia i śmierci?
Tak jak do usłyszenia dźwięku potrzebna jest cisza, a do dostrzeżenia światła ciemność, tak też do doświadczenia pełni życia wydaje się potrzebna śmierć. Może więc w Wielkim Poście, który prowadzi nas do pogłębienia tajemnicy zmartwychwstania, powinniśmy się zastanowić nad tajemnicą cierpienia i śmierci?
Katolicy żywią różne opinie na temat Wielkiego Postu. Jednak chyba najbardziej rozpowszechnione jest przekonanie, że w tym czasie Kościół oczekuje od swoich członków podjęcia jakiejś formy wyrzeczenia.
Katolicy żywią różne opinie na temat Wielkiego Postu. Jednak chyba najbardziej rozpowszechnione jest przekonanie, że w tym czasie Kościół oczekuje od swoich członków podjęcia jakiejś formy wyrzeczenia.
Biuro Prasowe Stolicy Apostolskiej
Wielki Post, który prowadzi nas do świętowania Wielkiej Nocy, jest dla Kościoła drogocennym i ważnym okresem liturgicznym, dlatego z radością kieruję do was słowo, aby był on przeżywany z należnym zaangażowaniem.
Wielki Post, który prowadzi nas do świętowania Wielkiej Nocy, jest dla Kościoła drogocennym i ważnym okresem liturgicznym, dlatego z radością kieruję do was słowo, aby był on przeżywany z należnym zaangażowaniem.
Zaprzeczanie możliwości utraty zbawienia jest po części zrozumiałe. Po prostu perspektywa tak niebywałej i nieodwołalnej kary źle się nam kojarzy i wydaje się nie pasować do obrazu miłosiernego Boga. Niebagatelną rolę odgrywa też przemilczanie tego niewygodnego tematu.
Zaprzeczanie możliwości utraty zbawienia jest po części zrozumiałe. Po prostu perspektywa tak niebywałej i nieodwołalnej kary źle się nam kojarzy i wydaje się nie pasować do obrazu miłosiernego Boga. Niebagatelną rolę odgrywa też przemilczanie tego niewygodnego tematu.
W Piśmie św. miejsce akcji odgrywa znaczną, najczęściej symboliczną rolę. Tuż przed pojmaniem Jezus modli się w Ogrodzie Oliwnym. Nie w świątyni, w synagodze lub na wierzchołku góry. Czym jest ogród w Piśmie św.?
W Piśmie św. miejsce akcji odgrywa znaczną, najczęściej symboliczną rolę. Tuż przed pojmaniem Jezus modli się w Ogrodzie Oliwnym. Nie w świątyni, w synagodze lub na wierzchołku góry. Czym jest ogród w Piśmie św.?
Męka i Zmartwychwstanie Chrystusa jest sercem Ewangelii i wiary chrześcijańskiej. Dlatego rozważanie Pasji Jezusa nie powinno sprowadzać się jedynie do rzewliwego opłakania cierpiącego Mistrza - rozpoczynamy dwutygodniowe "Rekolekcje z Chrystusem cierpiącym"
Męka i Zmartwychwstanie Chrystusa jest sercem Ewangelii i wiary chrześcijańskiej. Dlatego rozważanie Pasji Jezusa nie powinno sprowadzać się jedynie do rzewliwego opłakania cierpiącego Mistrza - rozpoczynamy dwutygodniowe "Rekolekcje z Chrystusem cierpiącym"
Zapewne wszyscy, i niejeden raz, zastanawialiśmy się nad sensem życia. Najczęściej do pytań o sens życia skłania nas wielkie cierpienie – osobiste lub drogich nam osób. Także w pomyślności szukamy klucza, otwierającego drzwi do sensu i nadziei na trwały pokój i radość.
Zapewne wszyscy, i niejeden raz, zastanawialiśmy się nad sensem życia. Najczęściej do pytań o sens życia skłania nas wielkie cierpienie – osobiste lub drogich nam osób. Także w pomyślności szukamy klucza, otwierającego drzwi do sensu i nadziei na trwały pokój i radość.
Logo źródła: Być dla innych Wojciech Żmudziński SJ / „Być dla innych”
W dominikańskim duszpasterstwie w Krakowie młodzież proponuje, aby, poszcząc, wyjąć z szafy najlepsze ubrania i włożyć je na siebie. Nie o takim ubraniu mówi Ewangelia. Czy dominikańscy duszpasterze nie ulegli zbytnio retoryce reklamy, troszcząc się o strój dla ciała, zamiast zachęcić do przyodziania duszy?
W dominikańskim duszpasterstwie w Krakowie młodzież proponuje, aby, poszcząc, wyjąć z szafy najlepsze ubrania i włożyć je na siebie. Nie o takim ubraniu mówi Ewangelia. Czy dominikańscy duszpasterze nie ulegli zbytnio retoryce reklamy, troszcząc się o strój dla ciała, zamiast zachęcić do przyodziania duszy?
Logo źródła: Być dla innych Wojciech Żmudziński SJ / „Być dla innych”
Nie chciejmy być tacy sami. Uczmy się zachwycać człowiekiem, który myśli inaczej niż my. Dołóżmy wszelkich starań, by różnić się między sobą i aby różnić się mocno i pięknie - komentarz Wojciecha Żmudzińskiego SJ do listu biskupów na Wielki Post 2011.
Nie chciejmy być tacy sami. Uczmy się zachwycać człowiekiem, który myśli inaczej niż my. Dołóżmy wszelkich starań, by różnić się między sobą i aby różnić się mocno i pięknie - komentarz Wojciecha Żmudzińskiego SJ do listu biskupów na Wielki Post 2011.
opoka.org.pl
Drodzy Bracia i Siostry w Chrystusie! Dnia 1 maja tego roku będziemy przeżywać ważne i radosne wydarzenie. Będzie nim beatyfikacja Ojca Świętego Jana Pawła II, który przewodził Kościołowi powszechnemu i umacniał nas w wierze przez ponad dwadzieścia sześć lat.
Drodzy Bracia i Siostry w Chrystusie! Dnia 1 maja tego roku będziemy przeżywać ważne i radosne wydarzenie. Będzie nim beatyfikacja Ojca Świętego Jana Pawła II, który przewodził Kościołowi powszechnemu i umacniał nas w wierze przez ponad dwadzieścia sześć lat.
Logo źródła: Być dla innych
Najlepszym lekarstwem na zabiegane życie jest wizyta na cmentarzu. Tam niczym popsute zabawki leżą obok siebie bogaci i biedni, wierzący i niewierzący, święci i bluźniercy. Zanim w proch się obrócą.
Najlepszym lekarstwem na zabiegane życie jest wizyta na cmentarzu. Tam niczym popsute zabawki leżą obok siebie bogaci i biedni, wierzący i niewierzący, święci i bluźniercy. Zanim w proch się obrócą.
PAP / slo
Benedykt XVI powiedział wiernym w Watykanie, że rozpoczynający się w Środę Popielcową Wielki Post jest nie tylko "wstrzemięźliwością przed jedzeniem, ale obejmuje też wyrzeczenia na rzecz bardziej umiarkowanego życia" i "powstrzymywanie się przed złem".
Benedykt XVI powiedział wiernym w Watykanie, że rozpoczynający się w Środę Popielcową Wielki Post jest nie tylko "wstrzemięźliwością przed jedzeniem, ale obejmuje też wyrzeczenia na rzecz bardziej umiarkowanego życia" i "powstrzymywanie się przed złem".
DEON.pl
Chcemy, żeby nasza inicjatywa była miejscem spotkania dwóch światopoglądów - osób niewierzących i chrześcijan. Stąd też wzięła się nazwa: Prawdopodobnie pierwsze rekolekcje dla niewierzących. „Prawdopodobnie pierwsze” - bo nigdy nie słyszałem o takowych.
Chcemy, żeby nasza inicjatywa była miejscem spotkania dwóch światopoglądów - osób niewierzących i chrześcijan. Stąd też wzięła się nazwa: Prawdopodobnie pierwsze rekolekcje dla niewierzących. „Prawdopodobnie pierwsze” - bo nigdy nie słyszałem o takowych.