Facebook.com / mł
"Ja nie jestem Dobrym Pasterzem - On nim jest. Ja za Ciebie życia nie oddałem i wiele razy Cię zawiodę. Ja w tej zagrodzie jestem tylko psem pasterskim, który stara się Pasterzowi pomagać. Może to jest problem nas - kleru: uważamy się niekiedy za kogoś, kim nie jesteśmy - napisał na swoim facebookowym profilu ks. Krzysztof Freitag SAC. 
"Ja nie jestem Dobrym Pasterzem - On nim jest. Ja za Ciebie życia nie oddałem i wiele razy Cię zawiodę. Ja w tej zagrodzie jestem tylko psem pasterskim, który stara się Pasterzowi pomagać. Może to jest problem nas - kleru: uważamy się niekiedy za kogoś, kim nie jesteśmy - napisał na swoim facebookowym profilu ks. Krzysztof Freitag SAC. 
Niedziela Dobrego Pasterza bardziej niż o prowadzeniu ludu Bożego przez Pana – Zwycięzcę śmierci, piekła i szatana – mówi o rozwijaniu z Nim relacji i budowaniu zaufania do Niego: „Ja jestem dobrym pasterzem. Dobry pasterz daje życie swoje za owce. Najemnik zaś i ten, kto nie jest pasterzem, do którego owce nie należą, widząc nadchodzącego wilka, opuszcza owce i ucieka, a wilk je porywa i rozprasza. Najemnik ucieka dlatego, że jest najemnikiem i nie zależy mu na owcach” (J 10, 11-13).
Niedziela Dobrego Pasterza bardziej niż o prowadzeniu ludu Bożego przez Pana – Zwycięzcę śmierci, piekła i szatana – mówi o rozwijaniu z Nim relacji i budowaniu zaufania do Niego: „Ja jestem dobrym pasterzem. Dobry pasterz daje życie swoje za owce. Najemnik zaś i ten, kto nie jest pasterzem, do którego owce nie należą, widząc nadchodzącego wilka, opuszcza owce i ucieka, a wilk je porywa i rozprasza. Najemnik ucieka dlatego, że jest najemnikiem i nie zależy mu na owcach” (J 10, 11-13).
‘Mam moc oddać i odzyskać’. Warto przyjąć do wiadomości z wiarą, że Jezus jest mocniejszy od zła i szatana. Bóg chce zbawić wszystko, a skoro tak, to ma moc, aby nie gwałcąc wolności, doprowadzić wszystkich do zbawienia. Nadzieja powszechnego zbawienia to logiczna konsekwencja tych słów, które wypowiada Dobry Pasterz.
‘Mam moc oddać i odzyskać’. Warto przyjąć do wiadomości z wiarą, że Jezus jest mocniejszy od zła i szatana. Bóg chce zbawić wszystko, a skoro tak, to ma moc, aby nie gwałcąc wolności, doprowadzić wszystkich do zbawienia. Nadzieja powszechnego zbawienia to logiczna konsekwencja tych słów, które wypowiada Dobry Pasterz.
"Wizja Kościoła, który gromadzi właśnie takie osoby - zamknięte na innych, odrzucające tych, którzy jakkolwiek pobłądzili czy odstają od tej ich wizji doskonałości czy nieskazitelności - jest przerażająca. To nie jest w gruncie rzeczy Kościół, tylko sekta jak się patrzy! Kościół, który nie rozumie radości Boga z tego, że ktoś wraca. Kościół, który w ogóle nie czyta woli Bożej. Wolą Ojca jest, żeby nie zginął żaden, nawet najmniejszy' - pisze kard. Grzegorz Ryś w książce "Jak Bóg pomyślał Kościół Odnaleźć się mimo kryzysu". Autor ukazuje w niej fascynującą wizję Kościoła, jakiego chciał Bóg.
"Wizja Kościoła, który gromadzi właśnie takie osoby - zamknięte na innych, odrzucające tych, którzy jakkolwiek pobłądzili czy odstają od tej ich wizji doskonałości czy nieskazitelności - jest przerażająca. To nie jest w gruncie rzeczy Kościół, tylko sekta jak się patrzy! Kościół, który nie rozumie radości Boga z tego, że ktoś wraca. Kościół, który w ogóle nie czyta woli Bożej. Wolą Ojca jest, żeby nie zginął żaden, nawet najmniejszy' - pisze kard. Grzegorz Ryś w książce "Jak Bóg pomyślał Kościół Odnaleźć się mimo kryzysu". Autor ukazuje w niej fascynującą wizję Kościoła, jakiego chciał Bóg.
Obraz Chrystusa Dobrego Pasterza jest jednym z najczęstszych, jakie wykorzystywano w ikonografii chrześcijańskiej. Powstawało mnóstwo malunków czy rzeźb ukazujących Jezusa, niosącego owieczkę na swych ramionach, idącego na czele stada. Jest to być może najbardziej zakorzeniony w naszej świadomości wizerunek Chrystusa. Stary Testament wielokrotnie wskazuje na opiekuńczą funkcję Boga. W psalmie śpiewamy: «o Panie, Tyś moim Pasterzem, tak dobrym, że nic mi nie braknie». Bóg jako Pasterz swojego ludu, także dzisiaj prowadzi go, strzeże, karmi i poi.
Obraz Chrystusa Dobrego Pasterza jest jednym z najczęstszych, jakie wykorzystywano w ikonografii chrześcijańskiej. Powstawało mnóstwo malunków czy rzeźb ukazujących Jezusa, niosącego owieczkę na swych ramionach, idącego na czele stada. Jest to być może najbardziej zakorzeniony w naszej świadomości wizerunek Chrystusa. Stary Testament wielokrotnie wskazuje na opiekuńczą funkcję Boga. W psalmie śpiewamy: «o Panie, Tyś moim Pasterzem, tak dobrym, że nic mi nie braknie». Bóg jako Pasterz swojego ludu, także dzisiaj prowadzi go, strzeże, karmi i poi.
Obraz Chrystusa Dobrego Pasterza jest jednym z najczęstszych, jakie wykorzystywano w ikonografii chrześcijańskiej. Powstawało mnóstwo malunków czy rzeźb ukazujących Jezusa, niosącego owieczkę na swych ramionach, idącego na czele stada. Jest to być może najbardziej zakorzeniony w naszej świadomości wizerunek Chrystusa. Stary Testament wielokrotnie wskazuje na opiekuńczą funkcję Boga. W psalmie śpiewamy: «o Panie, Tyś moim Pasterzem, tak dobrym, że nic mi nie braknie». Bóg jako Pasterz swojego ludu, także dzisiaj prowadzi go, strzeże, karmi i poi.
Obraz Chrystusa Dobrego Pasterza jest jednym z najczęstszych, jakie wykorzystywano w ikonografii chrześcijańskiej. Powstawało mnóstwo malunków czy rzeźb ukazujących Jezusa, niosącego owieczkę na swych ramionach, idącego na czele stada. Jest to być może najbardziej zakorzeniony w naszej świadomości wizerunek Chrystusa. Stary Testament wielokrotnie wskazuje na opiekuńczą funkcję Boga. W psalmie śpiewamy: «o Panie, Tyś moim Pasterzem, tak dobrym, że nic mi nie braknie». Bóg jako Pasterz swojego ludu, także dzisiaj prowadzi go, strzeże, karmi i poi.
Jezus po raz kolejny ukazuje swą misję w charakterze obrazu. Chrystus jest bramą. Wciąż czeka, aby przezeń przechodzono do zbawienia. On stał się bramą do Ojca, bramą do owczarni, gdzie jest spokój, gdzie jest bezpieczeństwo, gdzie jest pożywienie i napój. Obraz owczarni, pasterza prowadzącego owce, bramy, przez którą się przechodzi do zbawienia jest bardzo mocno zakorzeniony w symbolice i ikonografii chrześcijańskiej. Mamy tu także element napięcia i grozy. Są bowiem ci, którzy przychodzą, aby kraść, zabijać i niszczyć. Są tacy, którzy są rozbójnikami, którym nie zależy na owcach. Możliwe jest, że staniemy się łupem szarlatanów i złodziei. Życie duchowe nie jest obietnicą błogiego zadowolenia z siebie i sielanki. Obietnica zbawienia, obietnica spokoju, bezpieczeństwa, wystarczającej ilości pożywienia jest zawsze niejako przemieszana z koniecznością walki, koniecznością unikania niebezpieczeństw.
Jezus po raz kolejny ukazuje swą misję w charakterze obrazu. Chrystus jest bramą. Wciąż czeka, aby przezeń przechodzono do zbawienia. On stał się bramą do Ojca, bramą do owczarni, gdzie jest spokój, gdzie jest bezpieczeństwo, gdzie jest pożywienie i napój. Obraz owczarni, pasterza prowadzącego owce, bramy, przez którą się przechodzi do zbawienia jest bardzo mocno zakorzeniony w symbolice i ikonografii chrześcijańskiej. Mamy tu także element napięcia i grozy. Są bowiem ci, którzy przychodzą, aby kraść, zabijać i niszczyć. Są tacy, którzy są rozbójnikami, którym nie zależy na owcach. Możliwe jest, że staniemy się łupem szarlatanów i złodziei. Życie duchowe nie jest obietnicą błogiego zadowolenia z siebie i sielanki. Obietnica zbawienia, obietnica spokoju, bezpieczeństwa, wystarczającej ilości pożywienia jest zawsze niejako przemieszana z koniecznością walki, koniecznością unikania niebezpieczeństw.
Jezus po raz kolejny ukazuje swą misję w charakterze obrazu. Chrystus jest bramą. Wciąż czeka, aby przezeń przechodzono do zbawienia. On stał się bramą do Ojca, bramą do owczarni, gdzie jest spokój, gdzie jest bezpieczeństwo, gdzie jest pożywienie i napój. Obraz owczarni, pasterza prowadzącego owce, bramy, przez którą się przechodzi do zbawienia jest bardzo mocno zakorzeniony w symbolice i ikonografii chrześcijańskiej. Mamy tu także element napięcia i grozy. Są bowiem ci, którzy przychodzą, aby kraść, zabijać i niszczyć. Są tacy, którzy są rozbójnikami, którym nie zależy na owcach. Możliwe jest, że staniemy się łupem szarlatanów i złodziei. Życie duchowe nie jest obietnicą błogiego zadowolenia z siebie i sielanki. Obietnica zbawienia, obietnica spokoju, bezpieczeństwa, wystarczającej ilości pożywienia jest zawsze niejako przemieszana z koniecznością walki, koniecznością unikania niebezpieczeństw.
Jezus po raz kolejny ukazuje swą misję w charakterze obrazu. Chrystus jest bramą. Wciąż czeka, aby przezeń przechodzono do zbawienia. On stał się bramą do Ojca, bramą do owczarni, gdzie jest spokój, gdzie jest bezpieczeństwo, gdzie jest pożywienie i napój. Obraz owczarni, pasterza prowadzącego owce, bramy, przez którą się przechodzi do zbawienia jest bardzo mocno zakorzeniony w symbolice i ikonografii chrześcijańskiej. Mamy tu także element napięcia i grozy. Są bowiem ci, którzy przychodzą, aby kraść, zabijać i niszczyć. Są tacy, którzy są rozbójnikami, którym nie zależy na owcach. Możliwe jest, że staniemy się łupem szarlatanów i złodziei. Życie duchowe nie jest obietnicą błogiego zadowolenia z siebie i sielanki. Obietnica zbawienia, obietnica spokoju, bezpieczeństwa, wystarczającej ilości pożywienia jest zawsze niejako przemieszana z koniecznością walki, koniecznością unikania niebezpieczeństw.
KAI / tk
- Bądźcie pasterzami ludu, a nie urzędnikami państwowymi – zaapelował papież Franciszek do wspólnoty Papieskiego Kolegium Latynoamerykańskiego, przyjętej na poniedziałkowej audiencji.
- Bądźcie pasterzami ludu, a nie urzędnikami państwowymi – zaapelował papież Franciszek do wspólnoty Papieskiego Kolegium Latynoamerykańskiego, przyjętej na poniedziałkowej audiencji.
Chrystus Dobry Pasterz jest jednocześnie Barankiem wyjętym ze stada, któremu na imię "ludzkość", i złożonym w ofierze. To wynika z Jego bosko-ludzkiej natury, która czyni Go Pośrednikiem należącym do stada i prowadzącym stado.
Chrystus Dobry Pasterz jest jednocześnie Barankiem wyjętym ze stada, któremu na imię "ludzkość", i złożonym w ofierze. To wynika z Jego bosko-ludzkiej natury, która czyni Go Pośrednikiem należącym do stada i prowadzącym stado.
- Jezus nas zapewnia, że nic nie może wyrwać nas z ręki Jego Ojca. To jest tajemnica życia wiecznego, życia innego niż jakiekolwiek nam znane, życia wiary - mówi o. Wiesław Dawidowski OSA  w kolejnym odcinku wideobloga "Szukając śladów Jezusa". Razem z augustianinem podążamy po Ziemi Świętej poszukując lepszego rozumienia słów Jezusa o Dobrym Pasterzu.
- Jezus nas zapewnia, że nic nie może wyrwać nas z ręki Jego Ojca. To jest tajemnica życia wiecznego, życia innego niż jakiekolwiek nam znane, życia wiary - mówi o. Wiesław Dawidowski OSA  w kolejnym odcinku wideobloga "Szukając śladów Jezusa". Razem z augustianinem podążamy po Ziemi Świętej poszukując lepszego rozumienia słów Jezusa o Dobrym Pasterzu.
KAI/mk
- Na wiele sposób jesteśmy rozpraszani, a efektem jest coraz bardziej narastająca samotność. Ona staje się błędnym ludzkim programem - mówił abp Grzegorz Ryś podczas dzisiejszej mszy św. w Niedzielę Dobrego Pasterza
- Na wiele sposób jesteśmy rozpraszani, a efektem jest coraz bardziej narastająca samotność. Ona staje się błędnym ludzkim programem - mówił abp Grzegorz Ryś podczas dzisiejszej mszy św. w Niedzielę Dobrego Pasterza
Mieczysław Łusiak SJ / Wojciech Jędrzejewski OP
Jakże Bogu musi zależeć na nas, skoro On oddaje życie za nas! Nie oddaje się życia za byle kogo. Jeśli decyduję się za kogoś umrzeć, to dlatego, że jest On tak cenny w moich oczach, cenniejszy niż ja sam w swoich oczach. Bóg więc bardziej ceni nas niż siebie.
Jakże Bogu musi zależeć na nas, skoro On oddaje życie za nas! Nie oddaje się życia za byle kogo. Jeśli decyduję się za kogoś umrzeć, to dlatego, że jest On tak cenny w moich oczach, cenniejszy niż ja sam w swoich oczach. Bóg więc bardziej ceni nas niż siebie.
Mieczysław Łusiak SJ / Wojciech Jędrzejewski OP
Nie ma takiego zła, którego Jezus nie pokonałby, jeśli będziemy na Niego otwarci.
Nie ma takiego zła, którego Jezus nie pokonałby, jeśli będziemy na Niego otwarci.
Tadeusz Cieślak SJ
Od wizyty w duszpasterstwie akademickim w Gdańsku rozpoczął o. Arturo Sosa SJ swój pobyt w Trójmieście.
Od wizyty w duszpasterstwie akademickim w Gdańsku rozpoczął o. Arturo Sosa SJ swój pobyt w Trójmieście.
Anna Kasprzyk
Szczere "przepraszam" wynika z potrzeby, żeby komuś przywrócić wiarę w to, że naprawdę ogromnie się go kocha. Dzieci wybaczają nierozsądnie szybko. Zapominają i nie robią afery.
Szczere "przepraszam" wynika z potrzeby, żeby komuś przywrócić wiarę w to, że naprawdę ogromnie się go kocha. Dzieci wybaczają nierozsądnie szybko. Zapominają i nie robią afery.
KAI / kk
"Nie, Jezus tak nie czyni. Jezus nie otworzył też gabinetu lekarskiego" - mówił papież.
"Nie, Jezus tak nie czyni. Jezus nie otworzył też gabinetu lekarskiego" - mówił papież.
Logo źródła: Vatican Insider Vatican Insider / br / kk
Dlaczego Jezus niesie na barkach Judasza?
Dlaczego Jezus niesie na barkach Judasza?
Mieczysław Łusiak SJ / Wojciech Jędrzejewski OP/ Słucham Pana
Czym jest piekło? Jak będzie sądził Bóg? Wszyscy szukamy odpowiedzi na te pytania.
Czym jest piekło? Jak będzie sądził Bóg? Wszyscy szukamy odpowiedzi na te pytania.
Mieczysław Łusiak SJ / Wojciech Jędrzejewski OP
Być może spotkasz dziś ludzi, którzy będą chcieli Cię wykorzystać, coś ugrać w relacji z tobą. Ale pamiętaj, że jest ktoś kto mówi Ci dzisiaj z czułością ważne słowa. Jego słowa są znacznie więcej warte.
Być może spotkasz dziś ludzi, którzy będą chcieli Cię wykorzystać, coś ugrać w relacji z tobą. Ale pamiętaj, że jest ktoś kto mówi Ci dzisiaj z czułością ważne słowa. Jego słowa są znacznie więcej warte.