Ewangelię - to dla katolika powinna być rzecz dość oczywista - warto czytać z perspektywy odkrytych i odczytanych przez Kościół dogmatów. Jednym z kluczowych pozostaje dogmat chalcedoński, czyli prawda o tym, że Jezus był w pełni człowiekiem i w pełni Bogiem, i że obie jego natury nie były wymieszane, czy jedna nie wchłaniała drugiej.
Ewangelię - to dla katolika powinna być rzecz dość oczywista - warto czytać z perspektywy odkrytych i odczytanych przez Kościół dogmatów. Jednym z kluczowych pozostaje dogmat chalcedoński, czyli prawda o tym, że Jezus był w pełni człowiekiem i w pełni Bogiem, i że obie jego natury nie były wymieszane, czy jedna nie wchłaniała drugiej.
ks. Tomasz Jelonek
Jedynie Bóg jest święty, ale w swoim dziele stwórczym, a także w ta­jemnicy Wcielenia dzieli się swoją świętością ze wszystkim co stwo­rzył. To rozszerzenie świętości obejmuje najpierw świętość osób, rze­czy, miejsc i czasów szczególnie wydzielonych dla Boga i oddzielo­nych od innego użytku, ale poza tym jest tak powszechne, że w biblijnym pojęciu świętości zanika podział na sacrum i profanum, a nieświęta, a więc odpowiadająca profanum, jest jedynie sfera grzechu, której w życiu człowieka być nie powinno.
Jedynie Bóg jest święty, ale w swoim dziele stwórczym, a także w ta­jemnicy Wcielenia dzieli się swoją świętością ze wszystkim co stwo­rzył. To rozszerzenie świętości obejmuje najpierw świętość osób, rze­czy, miejsc i czasów szczególnie wydzielonych dla Boga i oddzielo­nych od innego użytku, ale poza tym jest tak powszechne, że w biblijnym pojęciu świętości zanika podział na sacrum i profanum, a nieświęta, a więc odpowiadająca profanum, jest jedynie sfera grzechu, której w życiu człowieka być nie powinno.