KAI / tk
Od ponad 10 lat następuje systematyczne odchodzenie od tzw. absolutyzmu moralnego w kierunku relatywizmu - stwierdza Centrum Badania Opinii Społecznej CBOS. Nierzadko dotyczy to także osób określających się jako wierzące, a nawet głęboko wierzące, oraz regularnie praktykujące religijnie.
Od ponad 10 lat następuje systematyczne odchodzenie od tzw. absolutyzmu moralnego w kierunku relatywizmu - stwierdza Centrum Badania Opinii Społecznej CBOS. Nierzadko dotyczy to także osób określających się jako wierzące, a nawet głęboko wierzące, oraz regularnie praktykujące religijnie.
"Nie wszystko, co człowiek w życiu robi, jest moralnie czyste - wszyscy jesteśmy grzeszni i upadamy, ale nie zawsze to, co było złe, okazuje się złe w swoich skutkach. Czasem Bóg dopuszcza upadek" - pisał Włodzimierz Zatorski OSB w książce "Droga człowieka".
"Nie wszystko, co człowiek w życiu robi, jest moralnie czyste - wszyscy jesteśmy grzeszni i upadamy, ale nie zawsze to, co było złe, okazuje się złe w swoich skutkach. Czasem Bóg dopuszcza upadek" - pisał Włodzimierz Zatorski OSB w książce "Droga człowieka".
 „Wiedzieliśmy, że świat zmienił się nieodwołalnie. Pojawiła się zatem myśl, że to dobry czas, by opowiedzieć o szansach i lękach wynikających z nowej sytuacji” - pisze Piotr Żak we wstępie do książki „Sztuka obsługi życia”. W odpowiedzi na to, jak obsługiwać życie i jak robić to dobrze podpowiadają psychiatrzy - prof. Dominika Dudek i prof. Bogdan de Barbaro.
 „Wiedzieliśmy, że świat zmienił się nieodwołalnie. Pojawiła się zatem myśl, że to dobry czas, by opowiedzieć o szansach i lękach wynikających z nowej sytuacji” - pisze Piotr Żak we wstępie do książki „Sztuka obsługi życia”. W odpowiedzi na to, jak obsługiwać życie i jak robić to dobrze podpowiadają psychiatrzy - prof. Dominika Dudek i prof. Bogdan de Barbaro.
"Tygodnik Powszechny" / kk
"Trudno jednak uznać to za usprawiedliwienie. Liczni komentatorzy raportu o McCarricku mówią, że Jan Paweł II był manipulowany. Jak to jednak możliwe, że tego nie dostrzegał?" - pyta uczeń papieża z Polski.
"Trudno jednak uznać to za usprawiedliwienie. Liczni komentatorzy raportu o McCarricku mówią, że Jan Paweł II był manipulowany. Jak to jednak możliwe, że tego nie dostrzegał?" - pyta uczeń papieża z Polski.
KAI / kk
Do pytania "Cóż to jest prawda?", jakie Piłat zadał w Wielki Piątek Jezusowi, nawiązali obaj prymasi Irlandii w przesłaniu, które wystosowali wspólnie również w tym roku, zgodnie z zapoczątkowaną już wcześniej ekumeniczną tradycją.
Do pytania "Cóż to jest prawda?", jakie Piłat zadał w Wielki Piątek Jezusowi, nawiązali obaj prymasi Irlandii w przesłaniu, które wystosowali wspólnie również w tym roku, zgodnie z zapoczątkowaną już wcześniej ekumeniczną tradycją.
Żyjemy w świecie, w którym chrześcijanin ma siedzieć w kościele i milczeć. Ma przytakiwać wszystkiemu, co służy wolności człowieka, bo przecież Bóg jest miłością. Ma myśleć nowocześnie i interpretować Słowo tak, by nie było ono niewygodne.
Żyjemy w świecie, w którym chrześcijanin ma siedzieć w kościele i milczeć. Ma przytakiwać wszystkiemu, co służy wolności człowieka, bo przecież Bóg jest miłością. Ma myśleć nowocześnie i interpretować Słowo tak, by nie było ono niewygodne.
bimix
Benedykt XVI mówił o "dyktaturze relatywizmu". Relatywizm zdaje się opanowywać dzisiejszy świat. Cały pontyfikat tego papieża był przypominaniem o istnieniu prawdy i o tym, że człowiek może ją poznać.
Benedykt XVI mówił o "dyktaturze relatywizmu". Relatywizm zdaje się opanowywać dzisiejszy świat. Cały pontyfikat tego papieża był przypominaniem o istnieniu prawdy i o tym, że człowiek może ją poznać.
Logo źródła: Radio Watykańskie KAI / wm
Na zagrożenia dla wolności religijnej płynące z ograniczeń prawnych i administracyjnych, a także ze strony coraz bardziej upowszechniającego się relatywizmu wskazuje w swoim cotygodniowym komentarzu dla magazynu CTV "Octava Dies" rzecznik Stolicy Apostolskiej, ks. Federico Lombardi SJ.
Na zagrożenia dla wolności religijnej płynące z ograniczeń prawnych i administracyjnych, a także ze strony coraz bardziej upowszechniającego się relatywizmu wskazuje w swoim cotygodniowym komentarzu dla magazynu CTV "Octava Dies" rzecznik Stolicy Apostolskiej, ks. Federico Lombardi SJ.
Wielu chrześcijan drży na dźwięk słowa "relatywizm" i niemal automatycznie oplata je siecią negatywnych skojarzeń. Wydaje się jednak, że termin ten posiada także znaczenie pozytywne. Przykładowo, trudno zarzucić szkodliwość relatywizmowi szczególnej i ogólnej teorii względności. Powiedzmy prowokacyjnie: pewne formy relatywizmu mogą nawet okazać się niezbędne dla chrześcijan, choćby po to, by program nowej ewangelizacji był przekonujący.
Wielu chrześcijan drży na dźwięk słowa "relatywizm" i niemal automatycznie oplata je siecią negatywnych skojarzeń. Wydaje się jednak, że termin ten posiada także znaczenie pozytywne. Przykładowo, trudno zarzucić szkodliwość relatywizmowi szczególnej i ogólnej teorii względności. Powiedzmy prowokacyjnie: pewne formy relatywizmu mogą nawet okazać się niezbędne dla chrześcijan, choćby po to, by program nowej ewangelizacji był przekonujący.
Chrześcijanie walczą na śmierć i życie z dyktaturą relatywizmu - tak obecną sytuację wyznawców Chrystusa w Europie opisuje znany kanadyjski pisarz katolicki Michael D. O'Brien. Autor takich powieści jak "Ojciec Eliasz", "Dziennik zarazy" czy "Krzyk kamienia" podsumował obserwacje z niedawnych podróży po krajach Starego Kontynentu.
Chrześcijanie walczą na śmierć i życie z dyktaturą relatywizmu - tak obecną sytuację wyznawców Chrystusa w Europie opisuje znany kanadyjski pisarz katolicki Michael D. O'Brien. Autor takich powieści jak "Ojciec Eliasz", "Dziennik zarazy" czy "Krzyk kamienia" podsumował obserwacje z niedawnych podróży po krajach Starego Kontynentu.
KAI / drr
Po raz kolejny Benedykt XVI przestrzegł przed relatywizmem. Papież przemawiał dzisiaj do uczestników posiedzenia plenarnego watykańskiej Kongregacji ds. Wychowania Katolickiego, poświęconego wychowaniu i formacji seminarzystów.
Po raz kolejny Benedykt XVI przestrzegł przed relatywizmem. Papież przemawiał dzisiaj do uczestników posiedzenia plenarnego watykańskiej Kongregacji ds. Wychowania Katolickiego, poświęconego wychowaniu i formacji seminarzystów.
KAI / wm
Jan Paweł II walczył z komunizmem, Benedykt XVI wypowiedział wojnę relatywizmowi. Przypomina o tym w wywiadzie dla „Corriere della Sera” Giovanni Reale, filozof, wybitny znawca Platona i Arystotelesa, o których dyskutował z papieżem Polakiem.
Jan Paweł II walczył z komunizmem, Benedykt XVI wypowiedział wojnę relatywizmowi. Przypomina o tym w wywiadzie dla „Corriere della Sera” Giovanni Reale, filozof, wybitny znawca Platona i Arystotelesa, o których dyskutował z papieżem Polakiem.