Wspominany 28 czerwca św. Ireneusz należał do trzeciego pokolenia chrześcijan. Był uczniem św. Polikarpa, ucznia św. Jana Apostoła. Gorliwie zabiegał o czystość wiary i występował przeciw herezjom. Bronił tradycji apostolskiej. Możemy go uznać za pierwszego teologa, twórcę teologii systematycznej. Warto poznać tę znaczącą postać w historii Kościoła.
Wspominany 28 czerwca św. Ireneusz należał do trzeciego pokolenia chrześcijan. Był uczniem św. Polikarpa, ucznia św. Jana Apostoła. Gorliwie zabiegał o czystość wiary i występował przeciw herezjom. Bronił tradycji apostolskiej. Możemy go uznać za pierwszego teologa, twórcę teologii systematycznej. Warto poznać tę znaczącą postać w historii Kościoła.
KAI / kb
Prefekt Kongregacji Spraw Kanonizacyjnych, kardynał Marcello Semeraro zaproponował, aby Ojciec Święty ogłosił św. Ireneusza z Lonu doktorem Kościoła – poinformowało Biuro Prasowe Stolicy Apostolskiej.
Prefekt Kongregacji Spraw Kanonizacyjnych, kardynał Marcello Semeraro zaproponował, aby Ojciec Święty ogłosił św. Ireneusza z Lonu doktorem Kościoła – poinformowało Biuro Prasowe Stolicy Apostolskiej.
KAI / tk
Papież Franciszek podczas spotkania z członkami grupy „Święty Ireneusz” powiedział, że ich patrona, św. Ireneusza z Lyonu, ogłosi wkrótce Doktorem Kościoła, nadając mu tytuł patrona jedności.
Papież Franciszek podczas spotkania z członkami grupy „Święty Ireneusz” powiedział, że ich patrona, św. Ireneusza z Lyonu, ogłosi wkrótce Doktorem Kościoła, nadając mu tytuł patrona jedności.
KAI / mp
Do tej pory za doktora Kościoła uznanych zostało 36 świętych.
Do tej pory za doktora Kościoła uznanych zostało 36 świętych.
Libreria Editrice Vaticana
Katecheza podczas audiencji generalnej, 28.03.2007.
Katecheza podczas audiencji generalnej, 28.03.2007.
ks. George A. Maloney SJ
Prawdziwej wolności nie da się nigdy zrozumieć inaczej, niż w kontekście miłości.Prawdziwa miłość jest jednak zawsze wolnym darem z siebie samego ofiarowanym ko­muś drugiemu. Teologowie i filozofowie mogliby zapytać: Czy Bóg jest wolny, ponieważ kocha, czy też kocha, ponieważ jest wolny?
Prawdziwej wolności nie da się nigdy zrozumieć inaczej, niż w kontekście miłości.Prawdziwa miłość jest jednak zawsze wolnym darem z siebie samego ofiarowanym ko­muś drugiemu. Teologowie i filozofowie mogliby zapytać: Czy Bóg jest wolny, ponieważ kocha, czy też kocha, ponieważ jest wolny?