Diecezja Płocka
www.katedraplock.pl
Narzeczeni powinni się zgłosić do kancelarii parafialnej w nieprzekraczalnym terminie 3 miesięcy przed planowanym ślubem, przynosząc ze sobą:
- aktualne świadectwo chrztu św. (ważność: 3 miesiące z tolerancją do 6 miesięcy), na którym powinna być adnotacja o sakramencie bierzmowania (lub oddzielny dokumenty potwierdzający przyjęcie sakramentu bierzmowania),
- świadectwo ukończenia katechizacji przedmałżeńskiej,
- zaświadczenia z USC do ślubu konkordatowego (ważne 3 m-ce),
- dowód osobisty,
- w przypadku, gdy kandydaci do małżeństwa nie są związani z parafią, w której odbędzie się ślub, zgłaszają się do kancelarii parafialnej jednego z narzeczonych w celu spisania protokołu przedmałżeńskiego z w/w dokumentami. Następnie otrzymują licencję, która upoważnia do pobłogosławienia małżeństwa w danej parafii.
Istnieje również możliwość wydania w kancelarii parafialnej jednego z narzeczonych zgody na przeprowadzenie badania kanonicznego poza parafią zamieszkania. Wówczas narzeczeni do powyższych dokumentów dołączają otrzymaną zgodę.
- wdowiec lub wdowa: kościelny (nie cywilny!) dokument śmierci współmałżonka.
- niepełnoletni - pozwolenie sądu dla nieletnich, rodziców i księdza biskupa
W terminie późniejszym przedstawiają:
- zaświadczenie ze spotkań dla narzeczonych i poradnictwa rodzinnego,
- świadectwo wygłoszonych zapowiedzi z innych parafii,
- zaświadczenie o odbytych dwóch spowiedziach przedślubnych.
Rozmowa duszpasterska przed ślubem w 2 etapach:
- spisanie protokołu przedślubnego oraz wystawienie zapowiedzi, inne ustalenia szczegółowe,
- druga rozmowa najpóźniej 2 tygodnie przed ślubem (po złożeniu wszystkich dokumentów).
Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.
Skomentuj artykuł