Diecezja Tarnowska

W kancelarii parafialnej własnej parafii zgłaszamy się trzy miesiące przed ślubem z dokumentami (jednak termin ślubu warto zarezerwować wcześniej):

 

  • dokument tożsamości (ważny),
  • świadectwo chrztu wydane nie wcześniej niż 6 miesięcy przed planowanym ślubem,
  • świadectwo sakramentu bierzmowania (jeżeli nie odnotowano przyjęcia tego sakramentu na świadectwie chrztu),
  • świadectwo ukończenia katechizacji szkolnej (z ostatniej klasy szkoły średniej lub zawodowej),
  • świadectwo ukończenia katechizacji przedmałżeńskiej.

 

Narzeczeni są zobowiązani do:

 

  • dwóch rozmów w kancelarii parafialnej parafii narzeczonej lub narzeczonego,
  • uczestnictwa w trzech spotkaniach w Poradni Życia Rodzinnego,
  • odprawienia dnia skupienia przed sakramentem małżeństwa,
  • przystąpienia do sakramentu pokuty i pojednania,
  • przedstawienia zaświadczenia o wygłoszeniu zapowiedzi przedślubnych,
  • jeżeli małżeństwo kościelne ma pociągać za sobą skutki cywilne (tzw. "małżeństwo konkordatowe") narzeczeni muszą się zgłosić w Urzędzie Stanu Cywilnego i dostarczyć stosowne dokumenty do parafii, gdzie będą zawierać sakrament małżeństwa.

 

 

Wspomóż Nas

Twoja ocena:

Średnia ocen:

0

Liczba głosów:

0

Komentarze użytkowników (0)

Sortuj według najnowszych

 

 

Facebook @portalDEONTwitter @deon_plYouTube @portalDEONplInstagram @deon_plKontakt

Logowanie

 
Opcja umożliwiająca automatyczne logowanie w serwisie przy kolejnej wizycie. Jest aktywna do momentu wylogowania.
zarejestruj się zapomniałeś hasła?