Pożądanie seksualne u Jezusa? Ta wypowiedź mówi o tym najwięcej

(fot. Jesus Cervantes / Shutterstock)

Czy Jezus mówił o pożądaniu seksualnym w swoim własnym życiu? Czy jak każdy stanął wobec tego normalnego popędu?

 
Przy często nerwowym, a na pewno wszechobecnym zaabsorbowaniu seksem w naszym społeczeństwie, uderza fakt, że Jezus rzadko mówił na ten temat w zapisach, które mamy. Bardziej się zajmował jakością relacji międzyludzkich, niż aktem płciowym jako takim.
 
Najbardziej bezpośredni tekst pojawia się w Jego komentarzu do szóstego przykazania, tak jak podaje nam go Mateusz w kazaniu na górze:
 
"Słyszeliście, że powiedziano: Nie cudzołóż! A ja wam powiadam: Każdy, kto pożądliwie patrzy na kobietę, już się w swoim sercu dopuścił z nią cudzołóstwa" (Mt 5, 27-28).
 
Ta wypowiedź, oraz zakaz rozwodu, który po niej następuje (ww. 31-32), bardziej odnosi się do postaw mężczyzn wobec kobiet, niż poszczególnych aktów płciowych.
 
 
Wypowiedź o rozwodzie odnosi się do społecznej praktyki, która była krzywdząca dla kobiet. Wypowiedź o cudzołóstwie dotyczy sposobu, w jaki mężczyźni są kształtowani przez społeczeństwo, by widzieć kobiety wyłącznie jako przedmiot swych dążeń do przyjemności.
 
Jezus miał dla kobiet szacunek głęboki i łen wrażliwości. W miejscach publicznych nie ignorował ich, jak to wtedy było w zwyczaju; raczej z nimi mówił i wciągał je do rozmowy. Widział w nich wyobrażenie samej obecności i działalności Boga. Powoływał je, by szły za Nim jako uczniowie. Dotykał ich i uzdrawiał, i bronił je przed męskimi uprzedzeniami dominującego społeczeństwa patriarchalnego. Jednym słowem, miał bardzo zdrową postawę wobec kobiet i relacje z nimi.
 
Jezus jako nastolatek i młodzieniec był normalnym człowiekiem, który musiał nauczyć się, jak zintegrować popędy i pragnienia seksualne w dojrzałą i zrównoważoną osobowość. Powiedzieć coś innego, to sugerować, że seks jest nieprzyzwoity lub w jakiś sposób grzeszny. Zaś w dobrym stworzeniu
Boga, zróżnicowanie na mężczyznę i kobietę i ich połączenie w jedno ciało jest kulminacyjnym wyrazem Bożego stworzenia (zob. Wj 2, 18-24; 1, 26-31; połączone przez Jezusa w Mk 10, 6-8 - Mt 19,4-6).
 
 
Wspomóż Nas

Twoja ocena:

Średnia ocen:

1.43

Liczba głosów:

98

 

 

Komentarze użytkowników (2)

Sortuj według najnowszych

Zgłoś do moderacji

Tadeusz_25 22:21:19 | 2019-01-30
Mam wrażenie, że autor wybiórczo czyta Ewangelie. Zapomniał o słowach Jezusa do kobiety przy studni i do tej, którą chciano ukamienować. Wcele nie powiedział im: biedactwa nie stresujcie się, to co zrobiłyście nie było grzechem, to tylko wpływ tych mężczyzn paskudników.

Oceń 20 9 odpowiedz

Zgłoś do moderacji

sagneale 17:29:18 | 2019-01-30
Chyba tylko jezuita może wypisywac takie głupoty. Skoro mamy tak literalnie odczytywać te przykazania, to z tego wynika, że 6 i 9 przykazania dotyczą tylko mężczyzn, za to kobiety mogą cudzołożyć ile im się podoba, no bo w końcu Ewangelia wprost o ich grzeszności nie wspomniała. Teza wzięta z kosmosu i chyba autor układa tu jakiś własny feministyczny katechizm.

Oceń 28 6 odpowiedz

Logowanie

 
Opcja umożliwiająca automatyczne logowanie w serwisie przy kolejnej wizycie. Jest aktywna do momentu wylogowania.
zarejestruj się zapomniałeś hasła?
Zaloguj przez Facebook

Facebook @portalDEONTwitter @deon_plYouTube @portalDEONplInstagram @deon_plKontakt