Sukces antyaborcyjnego spotu w USA

Sukces antyaborcyjnego spotu w USA
Tim Tebow z mamą - kadr ze spotu
KAI / drr

Około 4 proc. zwolenników aborcji, którzy zobaczyli antyaborcyjną reklamę w przerwie amerykańskiego Super Bowl (finałowa rozgrywka o mistrzostwo amerykańskiej zawodowej ligi National Football League), przyznało, że ponownie przemyślało swój stosunek do życia nienarodzonego - wskazują najnowsze badania opinii publicznej w USA.

Ocenia się, że 30-sekundowy spot, w którym matka słynnego amerykańskiego napastnika Tima Tebowa opowiada, że omal nie straciła syna, gdy lekarze sugerowali aborcję, zobaczyło 7 lutego w telewizorach 92,6 mln widzów.

DEON.PL POLECA




Trochę mniej niż połowa objętych sondażem instytutu Barna Group określiło się jako osoby o poglądach proaborcyjnych. Oznaczałoby te, że około 1,7 mln widzów przemyślało swój stosunek do aborcji po obejrzeniu spotu.

Większość respondentów uznało, że wyemitowanie antyaborcyjnego spotu w czasie największej oglądalności było właściwe i pozytywne. Tylko 8 proc. zapytanych uznało to za niewłaściwe.

Spot przygotowała i zamówiła jego emisję znana organizacja chrześcijańska "Focus on the Family", związana z ruchem ewangelikalnym. Reklama jest pogodna, a nawet śmieszna, gdyż w czasie rozwijanej przez matkę piłkarza opowieści o dramatycznych okolicznościach urodzin swego dziecka, w pewnym momencie pojawia się Tim, powalając matkę na ziemię rzutem piłkarskim.

Sportowiec, który grając na boisku często manifestuje swa wiarę, umieszczając na twarzy cytaty z Biblii, po chwili przeprasza z uśmiecham się i obejmuje matkę. W reklamie nawet nie pojawia się słowo aborcja.

Reklama odsyła do strony internetowej "Focus on the Family", gdzie w specjalnym wywiadzie rodzice Tima wspólnie opowiadają jak modlili się, by Bóg ocalił życie syna.

Emisja spotu kosztowała około 2, 8 mln dolarów. Przeciwko jego prezentacji zaprotestowały niektóre amerykańskie organizacje feministyczne i gejowskie.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Tematy w artykule

Skomentuj artykuł

Sukces antyaborcyjnego spotu w USA
Wystąpił problem podczas pobierania komentarzy.
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.