Lublin: debata na temat zastosowania nowych technologii w katechezie

(fot. shutterstock.com)

Na temat możliwości i zagrożeń jakie niosą za sobą nowe technologie wykorzystywane w nauczaniu religii w Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej w Lublinie dyskutowali ks. prof. Janusz Lekan, prodziekan Wydziału Teologii KUL, ks. dr hab. Piotr Goliszek, adiunkt w Katedrze Katechetyki Szczegółowej KUL oraz dr Beata Boguszewska, teolog i katechetka.

 
Wydarzenie było częścią promocji "Ilustrowanego słownika katechetycznego" autorstwa dr Boguszewskiej, wydanego przez lubelskie towarzystwo JUT.
 

- Żyjemy w świecie, który jest trochę antyintelektualny. Jest ucieczką od tego, aby się nad czymś zatrzymać, pogłębić wiedzę dla siebie - mówił ks. prof. Lekan pochylając się nad obecną sytuacją młodych ludzi. Zwrócił uwagę, że poprzez bezkrytyczne zapatrzenie w media bardzo łatwo jest nimi manipulować.

 

- Przy inwazji mediów, mamy dzisiaj problem nie tylko dydaktyczny i katechetyczny, ale wręcz duszpasterski. Często mam obawy, czy podczas Mszy św. Słowo trafia do odbiorców. To samo dzieje się na katechezie. Pod wpływem bodźców elektronicznych dzieci nie potrafią dzisiaj słuchać - zauważył ks. dr hab. Piotr Goliszek.

 

Odnosząc się do "Ilustrowanego słownika katechetycznego" wykładowca zwrócił uwagę, iż mimo prostej formy i podstawowych treści pozycja ta będzie uczyła również katechetów, jak w sposób syntetyczny przekazywać informacje. Stanowi on również cenną pomoc i daje możliwość wielorakiego zastosowania podczas lekcji religii.

 

Dr Beata Boguszewska opowiedziała o własnym doświadczeniu pedagogicznym, według którego nadmiar bodźców jest być może atrakcyjny, jednak przysłania katechizowanym Boga i najważniejszy przekaz katechezy.

 

- Słowni daje możliwość rozmowy również w rodzinach. Mogą go czytać rodzice, albo rodzice z dziećmi co stwarza pole do rozmowy na tematy wiary - powiedziała o słowniku jego autorka.

 

Podczas dyskusji końcowej, w której głos zabrali również przybyli na spotkanie katecheci zwrócono uwagę, że uczniowie otoczeni współcześnie przez media potrzebują powrotu do podstawowych, tradycyjnych metod nauczania, które zapewniają im kontakt i możliwośc zbudowania osobistej relacji z nauczycielem.

 

Wspomóż Nas

Twoja ocena:

Średnia ocen:

0

Liczba głosów:

0

 

 

Komentarze użytkowników (0)

Sortuj według najnowszych

Facebook @portalDEONTwitter @deon_plYouTube @portalDEONplInstagram @deon_plKontakt

Logowanie

 
Opcja umożliwiająca automatyczne logowanie w serwisie przy kolejnej wizycie. Jest aktywna do momentu wylogowania.
zarejestruj się zapomniałeś hasła?
Zaloguj przez Facebook