Bilet do nieba

arrupe

Celem zajęć jest kształtowanie w uczniach umiejętności twórczego myślenia oraz umotywowanie ich do refleksji nad własnym życiem w kontekście eschatologicznym.

 
Autor pomysłu: Wojciech Żmudziński SJ
Adresat: uczniowie klas gimnazjalnych.
Liczba uczestników: 12-32
Materiały: czysta kartka formatu A4 po jednej dla pary uczniów, kolorowe flamastry lub kredki, nożyczki i kolorowy papier (mogą być także kolorowe czasopisma). Kilkanaście różnych biletów zebranych wcześniej przez nauczyciela (bilety do kina, autobusu, na koncert, na mecz lub inne zawody sportowe.).
 
Przebieg zajęć
 
Wprowadzając zajęcia nauczyciel opowiada o tym, jak niektórzy ludzie starali się, by zdobyć bilet na Euro 2012: zapisy internetowe, losowanie, pokusa zarabiania na wygranych biletach. Chętnych do ich nabycia jest kilka razy więcej, niż samych biletów. Dlatego ten, kto go zdobędzie, może czuć się prawdziwym szczęściarzem. Niektórzy zastanawiają się jak wejść na mecz finałowy bez biletu.
 
Następnie czyta fragment z Ewangelii: "Łatwiej jest wielbłądowi przejść przez ucho igielne, niż bogatemu wejść do królestwa Bożego" (Mk 10,15), a następnie wprowadza uczniów w zajęcia słowami:
 
Wyobraźcie sobie, że przy tej ciasnej bramie stoi kontroler i sprawdza bilety do nieba. Jak waszym zdaniem taki bilet do nieba wyglądałby gdyby istniał? Narysujcie taki bilet w powiększeniu na kartce formatu A4. Dla przykładu przyniosłem wam kilkanaście różnych biletów, które mogą posłużyć jako inspiracja do pracy. Zanim jednak przystąpicie w parach do rysowania, wyklejania, ozdabiania biletu, odpowiedzcie sobie pisemnie na następujące pytania:
1/ Jaka byłaby cena biletu? (Nie chodzi tu oczywiście o pieniądze. O co?)
2/ Jaki stempel widniałby na bilecie? Jakby wyglądał?
3/ Jakie inne napisy i symbole mogłyby się na nim znajdować?
 
Po wykonanych w parach biletach, nauczyciel wraz z uczniami przygotowuje ich wystawę i poleca uczniom, aby przygotowali ich prezentację na obecnych lub kolejnych zajęciach. Podczas prezentacji zwraca uwagę na to wszystko, co może pobudzić do refleksji nad własnym życiem i animuje dyskusję.
 
Wspomóż Nas

Twoja ocena:

Średnia ocen:

4.83

Liczba głosów:

6

 

 

Komentarze użytkowników (1)

Sortuj według najnowszych

Zgłoś do moderacji

~krystyna dziedziak 21:33:21 | 2011-12-09
 wspaniały pomysł, fantastyczny proszę napisaś jakie koncepcje przedstawiają uczniowie ?

Oceń odpowiedz

Logowanie

 
Opcja umożliwiająca automatyczne logowanie w serwisie przy kolejnej wizycie. Jest aktywna do momentu wylogowania.
zarejestruj się zapomniałeś hasła?
Zaloguj przez Google
Zaloguj przez Facebook