Kraków: Gra miejska w LOTTO

Kraków: Gra miejska w LOTTO
PAP / psd

Gra miejska w Krakowie oraz kampania reklamowa będzie propagować rolę Totalizatora Sportowego w finansowaniu przedsięwzięć kulturalnych i sportowych w Małopolsce. "Grając w gry LOTTO, wspierasz kulturę i sport" - brzmi hasło kampanii.

"Kampania ma na celu budowanie wizerunku Totalizatora Sportowego i uświadamianie graczom, że mają swój wkład w budowę bazy sportowej i organizację najważniejszych wydarzeń z obszaru kultury i sportu" - powiedział w środę podczas konferencji prasowej w Krakowie dyrektor krakowskiego oddziału Totalizatora Sportowego Tomasz Majka.

Jak poinformował, 25 proc. stawki w grach liczbowych i 10 proc. ceny losu w loteriach pieniężnych trafia do Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej oraz Funduszu Promocji Kultury, a od niedawna także do Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych. Rozdziałem tych środków zajmują się odpowiednio Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Ministerstwo Zdrowia.

Zatem każdy zakupiony zakład w Totalizatorze Sportowym to dofinansowanie do budowy stadionów, Orlików, basenów, hal sportowych, organizacji festiwali, koncertów, wydarzeń kulturalnych, renowacji zabytków czy publikacji wydawnictw naukowych - podkreślił dyrektor krakowskiego Totalizatora.

DEON.PL POLECA

W ub. roku do Małopolski trafiły w ten sposób 32 mln zł, do Krakowa - 36,5 mln zł.

Kampania realizowana jest w Krakowie za pomocą reklamy na tramwajach i autobusach MPK, autopromocji w kolekturach (banery, siatki, tablice i ekspozytory) oraz dzięki współpracy z instytucjami, do których przekazywane są środki płynące z Totalizatora, m.in. Teatrem im. J. Słowackiego i Muzeum Narodowym w Krakowie.

Elementem kampanii jest także gra miejska, która odbędzie się w Krakowie w najbliższą niedzielę 16 października. Ma ona na celu przybliżenie graczom wybranych instytucji tworzących kulturalną mapę miasta, działających na polu sztuk plastycznych, literatury, teatru, muzyki oraz chroniących dziedzictwo narodowe. Na starcie gry każda drużyna otrzyma mapę. Celem graczy będzie odwiedzenie 5 miejsc wyznaczonych na mapie i zebranie we wskazanych punktach naklejek za prawidłowo rozwiązane zadania. Na zwycięzców będą czekać atrakcyjne nagrody.

Kampania prowadzona jest w Małopolsce, ale w przypadku powodzenia może być powtarzana w następnych latach w całej Polsce.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Kraków: Gra miejska w LOTTO
Wystąpił problem podczas pobierania komentarzy.
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.