Słodycze działają na nas niczym narkotyki

PAP - Nauka w Polsce

Spojrzenie na plakat przedstawiający czekoladowy batonik może aktywować w mózgu te same obszary, które u narkomana aktywuje widok kokainy - wynika z badań opublikowanych w "Archives of General Psychiatry".

 

 

- Jeśli pewne produkty spożywcze mają działanie uzależniające, może to po części wyjaśniać trudności, jakich doświadczają ludzie usiłujący pozbyć się zbędnych kilogramów - mówi Ashley Gearhardt z Uniwersytetu Yale w Connecticut.

 

Gearhardt przeprowadziła swoje badania wśród 48 młodych kobiet o różnym wskaźniku masy ciała. Funkcjonalny rezonans magnetyczny wykazał, że sam widok koktajlu czekoladowego wywoływał u uczestniczek aktywność kory przedniej części zakrętu obręczy i przyśrodkowej kory około oczodołowej - obszarów, które uaktywniają się u osób uzależnionych od narkotyków.

 

Aktywność tych obszarów była większa w przypadku kobiet, które uzyskały więcej punktów w testach dotyczących nawyków żywieniowych, a w rzeczywistości sprawdzających objawy zachowań charakterystycznych dla uzależnienia.

 

- Wszechobecne reklamy i dostępność niedrogich smacznych przekąsek może sprawiać, że trzymanie się zdrowego menu staje się strasznie trudne, gdyż bombardujące nas sygnały oddziałują na nasz układ nagrody - zauważa Gearhardt.

 

Wspomóż Nas

Twoja ocena:

Średnia ocen:

5

Liczba głosów:

11

 

 

Komentarze użytkowników (0)

Sortuj według najnowszych

Facebook @portalDEONTwitter @deon_plYouTube @portalDEONplInstagram @deon_plKontakt

Logowanie

 
Opcja umożliwiająca automatyczne logowanie w serwisie przy kolejnej wizycie. Jest aktywna do momentu wylogowania.
zarejestruj się zapomniałeś hasła?
Zaloguj przez Facebook