Postawa ojca a wyniki szkolne dziecka

Wychowawca
Magdalena Nakielska / "Wychowawca" wrzesień 2010
Piątek, 3 września 2010, godz. 13:41
Rozpoczęcie roku szkolnego za nami. Nasze pociechy wróciły do obowiązków szkolnych i dzień po dniu wdrażają się w nowe zadania. Problemy szkolne pojawiają się wtedy, gdy dziecko nie stawia czoła nowym wyzwaniom, a zaległości się piętrzą. Rola rodzica w takiej sytuacji nie należy do najłatwiejszych zadań. Nie wszyscy rodzice potrafią zrozumieć, na czym polegają trudności szkolne i jak mogą pomóc swojemu dziecku.
więcej

O dojrzałości człowieka

Wychowawca
Elżbieta Wójcik / "Wychowawca"
Środa, 14 lipca 2010, godz. 12:51
Co rozumiemy pod pojęciem dojrzałości? Jeżeli owoc jest dojrzały, to jest piękny, smaczny, jest gotowy do oderwania się od drzewa, aby tworzyć nowe życie; osiągnął on swą pełnię.
więcej

Masz problem? Dzwoń

Wychowawca
Katarzyna Botko / "Wychowawca"
Środa, 14 lipca 2010, godz. 12:43
Od wielu lat dyżuranci Młodzieżowego Telefonu Zaufania „spotykają się w rozmowie” z ludźmi potrzebującymi pomocy, nieumiejącymi znaleźć wyjścia z trudnej sytuacji. Starają się ułatwić im podjęcie decyzji, pomóc rozeznać istotę konfliktu, zmienić punkt widzenia, dodać odwagi, złagodzić lęk, natchnąć nadzieją na lepsze jutro.
więcej

Pedagogika Marii Montessori

Wychowawca
Ewa Łatacz / "Wychowawca"
Czwartek, 1 lipca 2010, godz. 11:28
Sumienie, które „zabiega” o to, by stać się bezinteresownym darem dla innych, to prawe sumienie. Zło zaś to dysharmonia spowodowana brakiem miłości. Maria Montessori pisała: „Jedną z ważniejszych rzeczy w życiu jest metodyczne kontrolowanie własnego sumienia. Potrzeba do tego nie tylko źródła światła, ale także znajomości zasad moralnych, zwłaszcza miłości. Jedynie dzięki miłości możemy udoskonalić naszą wrażliwość”.
więcej

Matematyka „królową nauk”. By ją polubić, trzeba zrozumieć

Wychowawca
Mirosław Handke / "Wychowawca" czerwiec 2010
Czwartek, 10 czerwca 2010, godz. 11:18
Matematyka implicite zawiera podstawowe, wręcz przyrodzone człowiekowi prawa logiki, w czystej formie nazywane zresztą metamatematyką; a zatem matematyka to nie rachunki wykonywane mechanicznie według znanego algorytmu. Matematykę tak określoną trzeba przede wszystkim rozumieć i wtedy zwykle się okazuje, że można ją nawet polubić. Obawiamy się matematyki, bo jej nie rozumiemy i dlatego większość społeczeństwa wolałaby unikać tego przedmiotu w szkole, a już na pewno nie chciałaby się poddać jakiemukolwiek sprawdzeniu swojej wiedzy i umiejętności z tego przedmiotu.
więcej

Droga dopiero się zaczęła

Wychowawca
s. Leokadia Wojciechowska FMA / "Wychowawca" czerwiec 2010
Czwartek, 10 czerwca 2010, godz. 11:16
O matematyce zapisano wiele pięknych i wzniosłych myśli. O jej nauczaniu, a jeszcze bardziej uczeniu się – wiele słów smutnych i pesymistycznych opinii. Z wielkim trudem i wśród głosów wielu przeciwników wraca matematyka (poprzez obowiązkowy egzamin na maturze) na naprawdę należne jej miejsce w edukacji. W tym powrocie matematyki jest nadzieja na uporządkowanie, odnowienie i rozwój całej edukacji, aby była ona przestrzenią integralnego rozwoju człowieka. Decyzja administracyjna o powrocie matematyki jako przedmiotu obowiązkowego na maturze nie gwarantuje oczekiwanej skuteczności nauczania tego przedmiotu w szkole. Ta decyzja powinna uruchomić wiele działań i to na różnych poziomach, aby podnosić skuteczność dydaktyczną edukacji matematycznej. Czego więc nam teraz potrzeba?
więcej

Czerwcowy numer "Wychowawcy"

Wychowawca
"Wychowawca" czerwiec 2010
Środa, 9 czerwca 2010, godz. 11:22
Analiza wyników egzaminów końcowych na poszczególnych etapach edukacji, przeprowadzona przez Centralną Komisję Egzaminacyjną, ujawniła niski poziom nauczania matematyki.
więcej

Jaka powinna być komunikacja w szkole? - nowy numer "Wychowawcy"

Wychowawca
"Wychowawca" maj 2010
Środa, 12 maja 2010, godz. 17:30
Umiejętne porozumiewanie się często decyduje o sukcesie ucznia i nauczyciela zarówno w szkole, jak też poza nią. Prawidłowa komunikacja ułatwia uczniom przyswajanie wiedzy, uczy skutecznego wypowiadania się, samoakceptacji i asertywności. Brak umiejętności porozumiewania się może prowadzić do poczucia niższej wartości, zniechęcenia, a nawet wyzwalać agresję, wpływa też negatywnie na wyniki nauczania i wychowania ucznia.
więcej

Cisza i milczenie w wychowaniu

Wychowawca
Bogumiła Ewertowska / "Wychowawca" maj 2010
Środa, 12 maja 2010, godz. 17:26
Czy cisza może mieć znaczenie w wychowaniu? Czy w swoich działaniach wychowawczych korzystamy z daru, jakim jest cisza, lub umiejętność milczenia?
więcej

Zostaliśmy rodzicami. Naturalnie!

Wychowawca
Jolanta Tęcza-Ćwierz / "Wychowawca" maj 2010
Środa, 12 maja 2010, godz. 17:16
Z dr. Tadeuszem Wasilewskim, ginekologiem położnikiem, specjalizującym się w leczeniu niepłodności małżeńskiej przy wykorzystaniu najnowszych osiągnięć medycyny, w tym naprotechnologii, rozmawia Jolanta Tęcza-Ćwierz.
więcej

 

 

Facebook @portalDEONTwitter @deon_plYouTube @portalDEONplInstagram @deon_plKontakt

Logowanie

 
Opcja umożliwiająca automatyczne logowanie w serwisie przy kolejnej wizycie. Jest aktywna do momentu wylogowania.
zarejestruj się zapomniałeś hasła?
Zaloguj przez Facebook