Diecezja Zielonogórsko-Gorzowska
www.michael.swiebodzin.pl
Narzeczeni zgłaszają się osobiście w parafii zamieszkania narzeczonej lub narzeczonego trzy miesiące przed zawarciem małżeństwa.
W kancelarii parafialnej narzeczeni przedstawiają następujące dokumenty:
- etryki chrztu do ślubu kościelnego (ważność wydania: 6 miesięcy przed datą ślubu) z adnotacją o przyjęciu sakramentu bierzmowania,
- dowody osobiste,
- zaświadczenie o uczestnictwie w katechezach przedmałżeńskich,
- ostatnie świadectwo z katechezy szkolnej,
- zaświadczenie stwierdzające brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa z Urzędu Stanu Cywilnego w 3 egzemplarzach,
- w przypadku wdowców - metryka śmierci współmałżonka.
Rozmowa duszpasterska przed ślubem w 2 etapach:
- Spisanie protokołu przedślubnego oraz wystawienie zapowiedzi, inne ustalenia szczegółowe.
- Rozmowa duszpasterska na 2 tygodnie przed ślubem (gdy wszystkie dokumenty zostały złożone np. zapowiedzi, zaświadczenia o odbytym kursie przedmałżeńskim, inne brakujące w dniu spisywanie protokołu).
Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.
Skomentuj artykuł