Beatyfikacja promowana na Facebooku

Beatyfikacja promowana na Facebooku
Cała ekipa Grassroots films podczas zdjęć do filmów zapowiadających Beatyfikację Jana Pawła II - 20 marca 2011 Nowy Jork Brooklyn. stoją od lewej. Clifford Azize, Maciej Syka, Michael Campo, Joe Campo, Jeff Azize, Charles Kinane
PAP / drr

Do uczestniczenia w uroczystościach beatyfikacyjnych Jana Pawła II ma zachęcić młodych Polaków projekt "Polski Rzym", który promuje na Facebooku postać papieża.

Na projekt "Polski Rzym" składają się dwa filmy, każdy o długości ok. 2 minut, które opowiadają m.in. o spotkaniach Jana Pawła II z młodymi. Projekt realizuje bydgoska fundacja Wiatrak oraz wytwórnia filmowa z Nowego Jorku Grassroots Films.

Zdjęcia do obu klipów zostały nakręcone w marcu tego roku w Nowym Jorku. Nad filmami pracowali Michael Campo i Jeffrey Azie z Grassroots Films oraz związany z Wiatrakiem bydgoszczanin Maciej Syka.

Autorzy filmów poprzez akcję na Facebooku chcą zmobilizować Polaków do udziału w uroczystościach beatyfikacyjnych, które odbędą się 1 maja na pl. św. Piotra w Rzymie.

DEON.PL POLECA

Aktorzy i producenci z amerykańskiej wytwórni spotkali się osobiście z Janem Pawłem II. "Spotkaliśmy go w Toronto w 2002 roku i to spotkanie zmieniło nasze życie" - mówił Jeffrey Azie z Grassroots Films, który o uroczystościach beatyfikacyjnych powiedział, że to ostatnia taka możliwość, by wraz z setkami tysięcy ludzi z całego świata pożegnać Jana Pawła II. Michael Campo zapowiada, że jego wytwórnia przyłączy się do wszystkich inicjatyw upamiętniających papieża, ponieważ należy przypominać światu o niezwykłym człowieku, Janie Pawle II.

Bydgoska fundacja Wiatrak jest organizacją pożytku publicznego, która zajmuje się m.in. rozpowszechnianiem kultury i promowaniem wartości wychowawczych wśród dzieci i młodzieży. Fundacja zajmuje się organizowaniem zajęć warsztatowych w zakresie kultury i sztuki, imprez artystycznych i sportowych, wypoczynku, turystyki krajowej i zagranicznej.

Wytwórnia Grassroots Films wyprodukowała m.in. film dokumentalny "The Human Experience", który polskiej publiczności był prezentowany w 2010 roku. Film opowiada historię grupy młodych Amerykanów, którzy po trudnych doświadczeniach postanawiają wyruszyć w podróż w poszukiwaniu sensu życia.

Z projektem "Polski Rzym" można się zapoznać na stronie internetowej:

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Beatyfikacja promowana na Facebooku
Wystąpił problem podczas pobierania komentarzy.
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.